ISU SEMASA Viral

Responn Najib Dekat Komen Individu Ini Buat Netizenn Terhibur, Dia Beritahu Apa Nak Buat Jika Kerajaan Bagi Kelvar Akavn 1 KWSP

Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najlb Tun Razak berkata, kebenaran itu bertvjuan untuk membantu rakyat yang terjejjas bagi kegvnaan mndesak.

Sebelum ini rivh di sosial media apabila Najib Razak ada mencdangkan pada kerajaan untuk belanjawan 2021 kali ini supaya boleh kelvarkan akaun 1 KWSP secara one off.

Najib turut mencadangkan agar perm0honan tersebut boleh dipertlmbangkan dengan syarat pemoh0n juga tandatangan surat aku janji untuk berjanji mencarvm semula pengeluaran ‘one-off’ itu dalam tempoh dua tahun akan datang selepas ekon0mi puIih tidak termasuk carvman bulanan biasa.

“Saya nak naslhatkan bahawa dlviden KWSP biasanya lebih tinggi berbnding kadar faedah simpanan bank dan simpanan KWSP adalah amat penting untuk usla tva selepas bersara.

Dalam pada itu, bekas Menteri Kewangan itu turut menjeIaskan, syarat aku janji yang dicadangkan itu bukan bertvjuan mendessak pencarvm membuat bayaran balik.

“Niat saya adalah untuk menggalakkan pencarvm melebihkan slmpanan usla tva sebab dividen KWSP adalah lebih tinggi.

Menerusi hantaran terkini di facebook beliau, beliau sarankan pada kerajaan supaya dilanjvtkan morat0rum serta pengelvaran one off kwsp.

Harap lanjutan moratorum plnjaman aut0matik (terutamanya bagi Sabah) dan pengeluaran “one-off” sehingga RM10k bagi akaun 1 KWSP akan ada dalam bajt.

Saya percaya ramai ahli-ahli parlimen akan sok0ng.

Apa yang menarlk perhatlan warga maya ialah di rvangan komen, najib k0ngsikan satu tngkap layar dari individu ini dan resp0n beliau buatkan netizenn terhibvr.

Eh, Tak Boleh Macam Ni

Kelvarkan untuk terdsak saja..bukan buat j0li bergaya.

Antara Komen Dari Netizenn

Ini glla Dato, ni bukan pakai untuk keperlvan Tapi kehndak ni hahahahaha.

Ada pulak ambi kesempatan yerk. Tak pe ik0t mampv memasing.

Boleh la dato..sy nk beli kereta arvz..blh balik awal waktu kje lps tu lap2 kereta sambil sp p0d..ermm.

 

Sumber : FBNajibRazak/OM/onlinemalaya

 

Dengar je Najib nak sokong Anwar, Ini nasihat padu Nik Abduh

KUALA LUMPUR – Seluruh ahli dan penyokong Pas serta UMNO akan menolak serta membuang mana-mana pemimpin yang cuba merosakkan hubungan Muafakat Nasional (MN) yang telah diikat kukuh dengan nama Allah.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz berkata, sejak MN termeterai setahun lalu, hubungan kedua parti terbesar orang Melayu itu berada dalam keadaan muhibah dan baik.

“Namun, jika ada pemimpin yang cuba merosakkannya, saya yakin, seluruh ahli dan penyokong Pas serta UMNO akan segera menolak, bahkan membuangnya,” katanya menerusi hantaran Facebook hari ini.

Kenyataannya itu dipercayai merujuk kepada tindakan seorang pemimpin UMNO yang menyatakan sokongan kepada Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tetapi pada masa sama menolak kerjasama dengan DAP.

Ahli Parlimen Bachok itu menyatakan dengan tegas bahawa kekeliruan yang berlaku tidak boleh menjadi punca dan alasan kepada kepanasan, kemarahan dan kebencian.

Ia katanya, adalah ujian daripada Allah yang bertujuan menguji kekuatan dan kesabaran para hamba-Nya yang dirahmati.

“Tumpu kepada penyatuan, pemurnian dan kesepakatan. Hindari wasangka dan keraguan sesama sendiri. Kenali tipu daya musuh,” katanya memberi peringatan.

Jelas beliau lagi, negara memerlukan MN demi kesejahteraan bersama kerana tanpanya, tiadalah Perikatan Nasional (PN).

“Tuhanku, aku berlindung dengan-Mu daripada hilangnya nikmat-Mu, bertukarnya afiat-Mu, kejutan kecelakaan daripada-Mu dan segala kemurkaan-Mu,” katanya.

Semalam Penasihat Barisan Nasional merangkap ahi parlimen UMNO Pekan mengesahkan beliau memberikan cadangan supaya UMNO bekerjasama dengan parti PKR pimpinan Dato Seri Anwar Ibrahim jika UMNO masih tak berpuas hati dengan layanan dalam kerajaan PN selepas apa yang berlaku di Sabah, dengan syarat tanpa melibatkan parti DAP.

“UMNO perlu terbuka kepada rundingan dengan parti-parti politik lain termasuk parti Anwar jika UMNO masih tak berpuas hati dengan layanan dalam kerajaan PN selepas apa yang berlaku di Sabah. Namun, cadangan saya ada syarat bahawa kerjasama dengan Anwar tidak akan melibatkan parti DAP. Ini ditegas beberapa kali dalam mesyuarat hari ini” ulas Najib

“Kenapa UMNO Tak Boleh Kerjasama Dengan Anwar” – Najib

Beliau turut mempersoalkan mengapa UMNO tidak boleh menjalankan kerjasama dengan Anwar kerana sebelum ini parti tersebut boleh menjalin kerjasama dengan Muhyiddin dan Azmin pada bulan Februari lalu,walaupun pada masa itu PPBM merupakan musuh UMNO.

Walau bagaimanapun, katanya perkara itu itu merupakan cadangan kedua beliau jika cadangan pertamanya, iaitu “mendesak satu tarikh yang tetap untuk Pilihanraya Umum pada masa hadapan selepas Covid terkawal

sumber : trandingsangat

 

Kita Boleh Bekerjasama Dengan Muhyiddin Dan Azmin, Kenapa Tidak Dengan Anwar? – Najib

Ada media portal yang laporkan seolah-olah saya mendesak semua ahli parlimen UMN0 untuk sokong Anwar jadi PM.

Ini kurang tepat.

Mesyuarat hari ini adalah untuk semua ahli parlimen membincang halatuju parti dalam krisis COVlD hari ini dan kita diberi peluang untuk mengeluarkan pandangan masing-masing.

Cadangan pertama saya adalah untuk UMN0 mendesak satu tarikh yang tetap untuk Pilihanraya Umum pada masa hadapan selepas COVlD terkawal.

 

Membubar parlimen untuk mengembalikan kuasa kepada Rakyat untuk memilih semula juga pilihan parti semasa PM7 letak jawatan pada bulan Februari lalu.

Saya berpendapat ini adalah pilihan terbaik untuk negara sebab majoriti yang tipis kerajaan PN adalah punca politik tak stabil pada ketika ini dan ini juga akan menyebabkan pelabur tak yakin dengan negara sebab mereka akan bimbang untuk melabur jika kerajaan akan tumbang pada bila-bila masa.

Saya juga berpendapat bahawa PM8 telah mencorak langkah yang salah untuk meminta darurat dalam usaha kekalkan kuasa dan saya bimbang bahawa permintaan dia yang ditolak YDP Agong dan Raja-raja Melayu boleh menyebabkan UMN0 disalahkan pengundi.

Cadangan kedua saya ialah jika cadangan pertama ditolak PN maka UMN0 perlu terbuka kepada rundingan dengan parti-parti politik lain termasuk parti Anwar jika UMN0 masih tak berpuas hati dengan layanan dalam kerajaan PN selepas apa yang berlaku di Sabah.

Namun, cadangan saya ada syarat bahawa kerjasama dengan Anwar tidak akan melibatkan parti DAP. Ini ditegas beberapa kali dalam mesyuarat hari ini.

Kenapa kita tidak boleh runding dengan Anwar?

Saya lihat kita boleh bekerjasama dengan Muhyiddin dan Azmin pada bulan Februari lalu walaupun pada masa itu PPBM merupakan musuh kita yang banyak mengambil ahli-ahli parlimen UMN0, kenapa kita tidak boleh runding dengan Anwar untuk bekerjasama bersyarat sehingga PRU15?

Syarat-syarat ini termasuk membuka jalan untuk UMN0 mengambil peranan dalam hala tuju kewangan dan ekonomi melihat pada masa kini PPBM memonopoli jawatan PM, Menteri kanan yang paling kanan, menteri kewangan, menteri ekonomi dan Majlis Tindakan Ekonomi tanpa sebarang wakil dari parti UMN0, PAS atau mana-mana parti lain.

Dengan ini kita boleh merangka pelan bantuan dan rangsangan ekonomi yang lebih effektif seperti melanjutkan moratorium pinjaman serta mempercepatkan pakej bantuan khusus untuk Sabah yang amat diperlukan segera tetapi gagal dikeluarkan sejak sebulan dahulu walaupun impak kepada Sabah pada masa kini adalah amat parah.

Follower FB saya juga faham bahawa saya sudah beberapa kali sudah meluahkan kekecewaan saya dengan pengendalian COVlD kerajaan PN terutamanya untuk kluster-kluster penjara yang menyumbang bahagian paling besar kes COVlD dalam gelombang ketiga ini.

Walaupun UMN0 tak terlibat dalam kementerian tersebut, UMN0 tentu akan disalahkan. Dan jika kita diberikan peranan lebih besar, kita boleh menyumbang kepada usaha untuk menyelesaikan kelemahan ini.

Saya juga terbuka kepada pilihan untuk teruskan sokongan bersyarat kita kepada kerajaan PN sehingga PRU15 tetapi kita perlu berunding semula syarat-syarat supaya UMN0 dan BN diberi peranan lebih besar terutamanya dalam hal-ehwal berhubung rancangan ekonomi.

Apapun, itu antara cadangan dan pendapat saya dalam mesyuarat hari ini. Terpulang kepada parti untuk menilai dan membincang cadangan-cadangan ini.

Sebagai orang parti, saya akan terus menyokong keputusan Majlis Tertinggi UMN0 yang sedang bermesyuarat malam ini.

NOTA: Entah siapa portal MalaysiaNow yang diurus adik Latheefa Koya ini? Lapor yang bukan-bukan.
Tiada sesiapapun yang serang saya dalam mesyuarat hari ini. Noh Omar tak ser4ng saya dan Nazri tak ser4ng saya. Nazri tak hadir dalam mesyuarat hari ini pun sebab dia ada di Kelantan.

Sumber:FB Najib Razak

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan berqtanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini ada lagi artikel menarik untuk anda ikuti

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *