Hiburan

Peminat Nak Ajak Bergambar? Ini Amaran Keras Fizo Omar.. “Biarlah Ada Common Sense…”

Apabila bergelar seorang selebriti, semestinya diri akan sentiasa menjadi tumpuan ramai lebih-lebih lagi jika berada di tempat awam.

Sudah pasti para peminat yang terserempak, tidak akan melepaskan peluang untuk mengambil gambar bersama artis pujaan mereka.

Bagi pelakon Fizo Omar, katanya, dia sentiasa bersikap terbuka untuk melayan para peminatnya yang mahu mengambil gambar bersama.

Begitupun, kata Fizo atau nama sebenarnya, Wan Hafizol Wan Omar, 35, sebolehnya, biarlah permintaan yang dibuat peminat itu mengikut kesesuaian masa dan keadaan yang sepatutnya.

Hal ini kerana, katanya, terdapat segelintir peminat yang seolah-olah tidak mempunyai ‘common sense’ ketika ingin bergambar.

“Saya sebenarnya tak kisah pun, malah gembira sahaja bila keluar di tempat awam dan orang nak bergambar. Sebagai seorang selebriti kita rasa macam dihargai bila ada peminat nak bergambar ataupun minta autograph.

“Tapi kena tengok lah keadaan dan situasi. Common sense lah, kalau tengah makan atau tengah dalam keadaan yang serius, ada yang siap beri arahan lagi: ‘Awak pergi ke meja sana kejap, kami nak bergambar’, kau baru nak suap makan ni (lagi-lagi tengah lapar tak sempat nak makan)… hmmmm…macam mana kau nak react ni??,” luahnya menerusi satu entri di Instagram.

Sungguhpun begitu, menurut Fizo, dia tidak pernah menyalahkan peminatnya sebaliknya cuba memahami mereka mungkin terlalu teruja sehingga terlupa adab sepatutnya.

“Kalau bukan selebriti pun akan spoil juga kan bila dia tengah makan dan disuruh ke sana sini untuk nak bergambar.

“Cuma saya faham kalau letak diri di tempat peminat, bukanlah dia kurang ber4dab ke apa, kadang-kadang tu terlebih teruja bila jumpa seseorang yang diminati,” katanya.

Fizo seterusnya mengatakan dia  berkongsikan perkara ini bukan kerana marah atau tidak menghargai peminat.

“Bukan m4rah kongsikan perkara ini, cuma saling mengingatkan sahaja. Biarlah adab kita menggambarkan berapa tingginya nilai bangsa Melayu kita,” katanya lagi.

Apapun, kata Fizo dia tetap bersyukur apabila masih mempunyai peminat yang sentiasa memberikan sokongan kepadanya sejak berkecimpung dalam industri hiburan.

Fizo mula dikenali sekitar tahun 2008 selepas menyertai program realiti Hero Remaja. 

Sumber: Gempak/rimbabara

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini ada lagi artikel menarik untuk anda ikuti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *