ISU SEMASA

Hidup YATlM PlATU, F0to Knak2 Ieka Bermain Di Kbur lbu Ayah Undang Seb4k

Melihat anak kecil kehiIangan ibu bapa adalah sesuatu yang sangat menyed!hkan. Lebih-lebih lagi ketika itu mereka masih belum menyedari bahawa pus@ra yang kerap diz1arahi adalah milik ibu bapa tercinta.

Pernah tuIar sebelum ini

Kisah pasangan suami isteri yang mavt ak1bat kemaIangan jalan raya beberapa bulan lepas amat menyntuh hati berikutan meninggaIkan seorang ank kecil berusia lebih kurang 2 tahun.

Z1arah pvsara ibu ayah

Menerusi satu perk0ngsian yang dibuat oleh bapa saudara kanak-kanak tersebut, dia telah memuat naik beberapa gambar anak saudaranya yang berusia 2 tahun bermain di sekeliling pvsara ayah dan ibunya.

Tak nak balik Ieka bermain

Menurut Azuan Samsuddin, anak saudaranya yang bernama Muhammad Arfan Ziqri dilihat seolah-olah ingin bercakap dengan ibunya. dia juga kelihatan amat merindui allahyrham ibu bapanya kerana tdak mahu berganjak apabila diajak pulang.

Besar ujian untuk ank sekecil ini

Perk0ngsian yang dibuat oleh Azuandi Faceb0ok miliknya telah mengvndang seb@k warganet yang melihat posting tersebut.

Masing-masing telah menyuarakan rasa sedlh diatas apa yang berlaku dan mendoakan agar anak kecil itu membesar sebagai insan yang hebat.

Semoga membesar menjadi ank yang berbakti

Tak snggup tengok gambar ni

Sumber : Azuan Samsuddin

Via OMM via asian.bbn

 

Sememangnya ketika ini ramai yang terkesan dengan Perintah Kawalan Pergerakkan bagi membndung penuIaran pndemik C0VlD-19.

Walaupun akur dan faham dengan usaha kerajaan membendung wbak m4ut ini dari terus menuIar, namun melihat insan-insan yang mencari rezeki dengan berjualan makanan dan barangan secara kecilan tidak mempunyai pendapatan pastinya terasa seb4k.

Perkara tersebut dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter yang berasa kasihan melihat ayahnya yang menanam jagung terpaksa berhadapan dengan kesulitan untuk menjual hasil tanaman pertamanya itu.

Jagung baru tuai, tapi tiada pembeli sebab C0VlD-19

Menurut Haqeem, bapanya telah berusaha menanam jagung selama tiga bulan. Namun, apabila hasil sudah boleh dituai, tidak ramai yang membeli berikutan C0VlD-19 yang meIanda.

Terima kasih kepada yang sudah membntu

Walau bagaimanapun, setelah posting Haqeem tuIar, banyak pihak telah menghulurkan bntuan bagi memasarkan jagung hasil kebun bapanya. Salah satu yang sudi membantu adalah dari Lembaga Pemasaran Pertanian Malaysia (FAMA).

Oleh itu, dia mengucapkan terima kasih kepada FAMA serta warganet yang menuIarkan perkongsiannya itu sehingga mendapat perhatian ramai pihak. Dia juga sempat memberitahu sesiapa yang ingin mendapatkan jagung boleh menghubungi terus bapanya kerana itu sahaja yang termampu untuk dirinya membantu bapa dalam kesuIitan ketika ini.

Sumber : Ikmalnurhakim via MT

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber :imediaviral

Sementara itu, ini antara artikel menarik untuk anda ikuti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *