ISU SEMASA

Ramai Tak Sanggup Tengok,Video 4 Kampung Yang Alami Kisah Ketukan Pintu Ditengah Malam ..

Kisah penduduk kampung di sekitar Sabak Bernam yang diganggu ketukan misteri baru-baru ini memang sukar untuk diterina akal.

 

Penduduk kampung mendakwa mereka semakin kerap diganggu dengan bunyi pintu tanpa salam sejak dua hari lepas dan tadi satu perkongsian video yang berjaya dirakam menjadi tular di media sosial selepas dikongsikan oleh salah seorang penduduk di Kampung Banting.

Gangguan misteri itu dipercayai mula mengganggu penduduk pada waktu malam hingga awal pagi membabitkan beberapa kampung antaranya Kampung Batu 37, Batu 38, Kampung Tengah dan Kampung Banting

Seorang penduduk Khairol Anuar Mhd Zaini, 39, berkata, kejadian jam 10.45 malam kelmarin itu berlaku di dapur rumahnya di Kampung Batu 37.

“Semasa kejadian saya sedang berehat sambil menonton televisyen di dapur selepas pulang menjual burger.

“Tiba-tiba saya terdengar bunyi pintu dapur rumah diketuk dengan kuat seperti seseorang ingin masuk ke dalam dengan cepat.

“Mulanya saya membiarkan sahaja sebab ingatkan anak saudara datang ke rumah, tapi saya dengar bunyi ketukan itu semakin kuat sebelum saya intai di tingkap dan mendapati tiada sesiapa di luar rumah,” katanya.

Video:

Video Player

Video Player

Khairol Anuar berkata, dalam beberapa minit selepas itu, dia sekali lagi dikejutkan dengan bunyi sama di dalam bilik air rumahnya.

 

 

00:00
00:19

Khairol Anuar berkata, dalam beberapa minit selepas itu, dia sekali lagi dikejutkan dengan bunyi sama di dalam bilik air rumahnya.

“Seluruh tubuh saya menggigil dan bulu roma meremang sebaik dengar ketukan pintu di bilik air yang sudah lama tidak digunakan,” katanya.

Khairol Anuar yang menggunakan akaun nama Erolkhairol memuat naik status di Facebook berhubung kejadian itu semalam. Kejadian gangguan pintu rumah diketuk turut tular di Facebook.

Seorang penduduk, Nor Azuwa Shaaban, 31, berkata, bunyi misteri sama turut dialami dua adiknya, Nur Farzana, 22, dan Nurul Farisya, 17, yang menetap di Kampung Batu 38.

Katanya, kejadian kira-kira jam 10 malam kelmarin itu dialami selepas Nur Farzana menyelesaikan tugasan kerja di beranda sebelum masuk ke dalam rumah.

“Nur Farzana yang masuk ke rumah terdengar bunyi pintu depan diketuk dan kebetulan seorang lagi adik saya (Nurul Farisya) yang sedang duduk di sofa turut mendengar bunyi sama.

“Semasa kejadian mereka berdua tidak berani membuka pintu dan pada keesokannya kecoh di dalam WhatsApp dan Facebook mengenai penduduk diganggu dengan bunyi ketukan tanpa salam itu,” katanya.

Bagi Nor Zaihana Yaakob, 38, pula mengakui kejadian seram itu turut dialami ketika dia bersama dua anak dan ibunya berada di rumah mereka di Kampung Tengah.

Nor Zaihana memberitahu, kejadian kira-kira jam 11.40 malam itu berlaku semasa dia sedang menidurkan bayinya berusia empat bulan.

“Mulanya saya ingatkan dua anak saudara pulang dari kerja, namun sangkaan meleset apabila saya menjenguk di tingkap mendapati tiada sesiapa di luar rumah.

“Seram jugalah dengan peristiwa ini, lebih-lebih lagi suami tiada di rumah kerana bekerja malam,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) Batu 37 Darat, Muhammad Nazri Saiman berkata, pihaknya ada menerima banyak aduan berhubung perkara itu.

Malah, katanya, dia sendiri turut diganggu bunyi ketukan pintu itu semasa berada di rumahnya pada jam 11 malam kelmarin.

“Boleh dikatakan hampir separuh penduduk kampung ini mengadu kejadian sama dan saya menasihatkan mereka supaya berhati-hati dan tidak membuka pintu jika terdengar bunyi meragukan,” katanya.

Beliau berkata, penduduk dinasihatkan menghubungi polis atau pihaknya selain jiran terdekat sekiranya ternampak sesiapa yang mencurigakan.

“Kami telah mengambil tindakan antaranya melakukan rondaan membabitkan sukarelawan MPKK bermula jam 10 malam hingga 3 pagi di sekitar kampung ini,” katanya.

Video yang dikongsikan itu kian mendapat pelbagai maklumbalas daripada penonton dan ramai juga yang agak seram untuk menontonnya sehingga tamat.

Sumber: kitasteady

Terdahulu:

Lelaki Ini Dapat Rakam Objek Seakan Pocong Ketika Penduduk Sabak Bernam Digemparkan Dengan Ketukan Pintu Misteri Pada Tengah Malam

Tular baru-baru ini kejadian ‘misteri’ yang menimpa penduduk di beberapa kampung sekitar daerah Sabak Bernam, Selangor apabila mereka mendedahkan telah diganggu oleh bunyi ketukan pintu rumah tanpa salam sejak kelmarin.

Ketukan misteri, 4 kampung terlibat
Gangguan misteri itu dipercayai telah mengganggu penduduk bukan sahaja di sebuah kampung, malah 4 kampung yang berlainan!

Antara kampung yang terlibat termasuklah Kampung Batu 37, Kampung Batu 38, Kampung Tengah dan Kampung Banting.

Lapor Sinar Harian, bunyi ketukan ‘misteri’ itu dipercayai mula mengganggu penduduk pada waktu malam iaitu bermula dalam pukul 10 malam sehinggalah ke pukul 4 pagi.

Menurut seorang penduduk, Khairol Anuar Mhd Zaini, 39, kejadian yang berlaku pada pukul 10.45 malam kelmarin itu berlaku di dapur rumahnya di Kampung Batu 37.

Sedang berehat, terdengar ‘orang’ ketuk pintu
Sewaktu kejadian, dia yang dikatakan baru pulang dari berniaga sedang berehat sambil menonton televisyen di dapur.

Secara tiba-tiba, terdengar pula bunyi pintu dapur rumah telah diketuk oleh seseorang dengan agak kuat seolah-olah ada seseorang yang ingin masuk ke dalam rumah dengan cepat.

Pada mulanya, dia hanya membiarkan sahaja bunyi ketukan tersebut kerana beranggapan anak saudaranya yang datang melawat.

Bila intai, takde orang
Namun, bunyi ketukan itu bertambah semakin kuat menyebabkan dia cuba mengintai di sebalik tingkap dan mendapati tiada sesiapa berada di luar rumah pada ketika itu.

Saya intai di tingkap dan mendapati tiada sesiapa di luar rumah.

Menurutnya lagi, dia dikejutkan lagi sekali dengan bunyi ketukan yang sama dalam selang beberapa minit kemudian.

Ketuk pula pintu bilik air yang dah tak guna
Apa yang menyeramkan, bunyi ketukan pintu itu bukannya datang dari arah pintu rumah seperti sebelum ini, tetapi datang pula dari arah pintu bilik air yang berada di dalam rumahnya.

Bukan itu sahaja, bilik air tersebut juga dikatakan sudah lama tidak digunakan!

Seluruh tubuh saya menggigil dan bulu roma meremang sebaik dengar ketukan pintu di bilik air yang sudah lama tidak digunakan.

Menurut seorang penduduk yang lain, Nor Azuwa Shaaban, 31, bunyi misteri yang sama turut dialami oleh dua adik perempuannya iaitu Nur Farzana, 22 dan Nurul Farisya, 17 yang tinggal di Kampung Batu 38.

Dalam kejadian kira-kira pukul 10 malam itu, adiknya (Farzana) baru sahaja menyelesaikan kerja di beranda sebelum masuk ke dalam rumah, manakala Farisya pula sedang duduk di atas sofa di ruang tamu.

Pintu rumah diketuk, tak berani nak buka
Mereka kemudiannya terdengar bunyi pintu depan diketuk-ketuk. Mereka yang tidak berani untuk membuka pintu terus sahaja mengabaikan ‘gangguan’ misteri itu sehinggalah kejadian itu kecoh di dalam media sosial pada keesokan harinya apabila rata-rata penduduk turut mengadu diganggu dengan bunyi ketukan pintu tanpa salam itu.

Pada keesokannya, kecoh di dalam Whatsapp dan Facebook mengenai penduduk diganggu dengan bunyi ketukan tanpa salam itu.

Tambah seorang lagi penduduk di Kampung Tengah, Nor Zaihan Yaakob, 38, dia turut mengakui telah menerima gangguan yang sama ketika berada di rumah bersama ibu dan dua orang anaknya.

Sedang tidurkan anak, pintu rumah diketuk
Menurutnya, gangguan ketukan misteri itu berlaku kira-kira pukul 11.40 malam dimana dia sedang menidurkan anak kecilnya yang berusia 4 bulan.

Pada awalnya, dia beranggapan bahawa dua anak saudaranya baru pulang dari kerja. Tetapi apabila ditinjau di tingkap rumah, tiada kelibat manusia pun yang berada di luar rumah.

Gangguan ketukan itu dialami lebih kurang 40 buah rumah penduduk dalam tempoh sejam sahaja!

Pengerusi Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) Batu 37 Darat, Muhammad Nazri Saiman berkata, pihaknya ada menerima banyak aduan mengenai kejadian misteri itu.

Pengerusi MPKK pun kena ganggu
Malahan, beliau juga turut diganggu dengan bunyi ketukan pintu itu semasa berada di rumah pada pukul 11 malam hari yang sama.

Beliau menasihatkan penduduk kampung supaya berhati-hati dan tidak membuka pintu sekiranya terdengar bunyi-bunyi yang meragukan.

Tambahnya lagi, penduduk juga diminta untuk menghubungi polis atau pihaknya sendiri sekiranya ada ternampak individu yang mencurigakan.

Rondaan dibuat waktu malam
Tindakan juga telah diambil oleh pihaknya dan rondaan yang membabitkan sukarelawan MPKK juga akan dijalankan bermula jam 10 malam sehingga 3 pagi di sekitar kampung yang terlibat.

Bagi korang yang duduk seorang dalam rumah tu, jangan bukak pintu kalau orang ketuk tapi tak bagi salam.

BERJAYA RAKAM VIDEO POCONG

Seorang individu berjaya merakamakan kelibat entiti yang dipercayai sebagai pocong di Sabak Bernam, Selangor.

Pocong berjaya dirakam di tepi tingkap rumah sabak bernam

 

Ketika kejadian ini penduduk Sabak Bernam telah dihantui dengan ketukan misteri. Rata rata percaya pocong yang ketuk pintu rumah mereka.

Video Penuh:

Sumber AS Epu Power

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk pantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *