Viral

Cemas! Gadis Ini Tetap Terjun Walaupun Bomba Dah Dtg Pujuk, Ketika Ditanya Mengapa Buat Begitu Jawapan Yang Diberi Buat Ramai Tergamam

Kota Kinabalu: Tertekan dengan msalah keluarga dipercayai penyebab seorang gadis berusia 15 tahun terjun dari besi saluran paip dekat Jambatan Sungai Sembulan, di sini, tengah hari tadi.

Dalam kejadian jam 1.30 tengah hari itu, gadis terbabit yang tinggal di Kampung Sembulan Lama dikatakan terjun dari besi saluran paip berkenaan.

Orang awam yang menyedari kejadlan menghvbungi pihak berkuasa sebelum sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Sembulan tiba untuk 0perasi menylamat.

Anggota bomba cuba memujuk mngsa namun selepas hampir lima minit usaha itu gagal sebelum gadis terbabit terjun ke sungai.

Bagaimanapun pasukan bomba yang sudah bersedia di sungai berkenaan berjaya menyelamatkan gadis terbabit daripada lemass.

Pegawai 0perasi BBP Kota Kinabalu, Jamaludin Hussin berkata, pihaknya yang menerima panggilan kecmasan jam 1.46 tengah hari, bergegas ke lokasi bersama seramai 15 anggota dengan sebuah jentera, EMRS dan dua kenderaan utiliti.

Katanya, pasukan bomba cuba memujuk gadis yang berdiri di besi saluran paip dan satu lagi pasukan bersedia di sungai berkenaan.

“Selepas hampir lima minit memujuk gadis itu bertindak terjun menyebabkan pasukan bomba yang berada di sungai itu terus menyelmatkannya.

“Gadis itu kemudian dibawa ke daratan sebelum ditenangkan dan diberi rwatan awal,” katanya ketika ditemui di l0kasi kejadian.

Menurutnya, gadis itu kemudian dimasukkan ke kenderaan EMRS sebelum dihantar ke H0spital Queen Elizabeth II (HQE II) dengan kebnaran polis untuk pemerlksaan lanjut.

“0perasi menyelamat tamat jam 2.23 petang,” katanya.

Sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Kinabalu turut berada di lokasi kejadian.

Komen Orang Ramai

Jaga mulut. Kita ada anak anak dan bakal ada cucu. Tidak ada manusia yang nakkan diri dia atau saudaranya menghablskan usia sendiri. Semoga Allah jaga kita dan zurlat kita, dan semoga adik ini jadi manusia yang lebih baik disisi Allah kelak. Aamiin Ya Allah.

Walau apa pun masalah yg kmu hadapi,itu bkan la jalan penyelesaian nya…..dekatkan diri kepada sang Penclpta,,,mohon doa agar diberi jalan keluar dr masalah yg dihadapi..

Bila keadaan keliling x mmbntu…bercerita mslh kat kawan…kena kcam. Nk hrp org fhm..x jgk fhm..dpresi la jd nya.. bila dh rasa org keliling x fhm…x pedvli. dan x syg.mula la mcm2 akan jd.

Sumber : HMetro/ejadpower

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk pantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *