Hiburan ISU SEMASA Viral

Dapat buku tajwid dari PU Riz, Neelofa guna emoji tutup ‘panggilan manja’?

Hubungan antara selebriti popular dan usahawan, Neelofa dan juga pendakwah muda Haris Ismail atau lebih dikenali sebagai PU Haris bukan lagi rahsia.

Baru-baru ini, selebriti berusia 31 tahun itu telah memuat naik satu gambar di IG story dengan memaparkan sebuah buku tajwid yang dihadiahkan oleh PU Riz.

Guna bahasa Arab panggil ‘love’?

Walau bagaimanapun, apa yang menarik perhatian adalah perkataan yang ditutup oleh Neelofa dengan emoji bunga iaitu dan hanya memperlihatkan huruf jawi yang berbunyi ‘Ha’ dan ‘Ba’.

Jika disambungkan huruf Ha dan Ba, ia akan menjadi perkataan Hubun dalam bahasa Arab yang membawa maksud ‘love’. Nota tersebut diberikan oleh PU Riz kepada Neelofa beserta petikan hadis untuk diingati bersama.

Doakan yang baik2 untuk mereka

Pada hujung gambar yang dimuat naik itu, Neelofa turut mendoakan agar Allah S.W.T terus memberkati kehidupan PU Riz secara berkekalan.

Terdahulu, Neelofa dikatakan telah dirisik oleh pendakwah muda itu dalam satu majlis ringkas yang dihadiri kedua-dua belah keluarga.

Walaupun tidak memberi bayangan sama ada mereka melangsungkan pertunangan ataupun tidak, ramai yang membuat spekulasi bahawa pasangan ini akan bernikah dalam tempoh waktu tidak lama lagi.

Sumber:Ohmymedia

Neelofa, Riz nikah Mac tahun depan?


KUALA LUMPUR: Hubungan istimewa selebriti popular, Neelofa, 31, dengan pendakwah bebas, Haris Ismail atau Riz, 25, mula menjadi tumpuan apabila mereka bekerjasama menerusi program anjuran Pertubuhan Kasih Neelofa.

Menguatkan desas-desus perhubungan cinta yang terjalin apabila kakak Neelofa, Noor Nabila Mohd Noor memuat naik video pendek menerusi Instagram (IG) Story memaparkan Neelofa dan Riz berbual dan berpakaian sedondon pada majlis perkahwinan adik mereka.

Awalnya, pemilik nama penuhnya, Noor Neelofa Mohd Noor menafikan mempunyai hubungan istimewa dengan pendakwah yang dikenali menerusi program Pencetus Ummah itu, selepas video mereka tular.

Namun, kini, sudah terang lagi bersuluh apabila Ahad lalu berlangsungnya majlis merisik di kediaman ibu bapa Neelofa di Taman Tun Dr Ismail. Malah, laman sosial dibanjiri dengan beberapa foto Neelofa dan Riz bersama anggota keluarga yang hadir.

Seluruh anggota keluarga pasangan berkenaan dilihat terlebih dahulu menunaikan solat Asar yang diimamkan oleh Riz.

Cubaan BH Online mendapatkan kepastian Neelofa gagal apabila pengacara Next To Neelofa itu terus mengunci mulutnya. Mengikut sumber keluarga yang turut hadir pada majlis berkenaan, Neelofa dan Riz bakal disatukan sebagai pasangan suami isteri pada Mac 2021.

Neelofa turut memuat naik gambar sekitar majlis berkenaan dalam laman sosial, tetapi tidak memberitahu secara jelas.

Terbaharu, Neelofa memuat naik foto bersama ibu serta doa Nabi Ibrahim untuk orang tuanya sebagai kapsyen.

“Ya Tuhan kami, ampunilah aku dan kedua ibu bapaku dan orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat),” tulisnya.

 

Ibu Neelofa, Noorkartini Noor Mohamed meluahkan kesyukuran anak kesayangannya bakal bertemu jodoh dengan lelaki beriman. - Foto IG Noorkartini Noor Mohamed
Ibu Neelofa, Noorkartini Noor Mohamed meluahkan kesyukuran anak kesayangannya bakal bertemu jodoh dengan lelaki beriman. – Foto IG Noorkartini Noor Mohamed

Menerusi entri dalam IG ibunya, Noorkartini Noor Mohamed seakan mengesahkan spekulasi anak perempuan kesayangannya sudah dipinang orang.

“Syukur padamu Ya Rabbi… Saat yang kutunggu sudah pun tiba. Kau hadirkan insan istimewa yang bakal membimbing bidadari kesayanganku.

“Saya yakin dengan ketentuanMu, yang mana insan ini dapat membahagiakannya, dapat menyerikan dan melengkapi hidupnya.

“Yang akan menyokong setiap apa saja urusannya. Ya Allah jadilah mereka penyebab kami menjadi tetamu istimewaMu di syurga,” tulisnya dalam IG.

Tidak hanya itu, entri IG disusuli dengan luahan ibunya mengenai puteri kesayangannya itu.

“Wahai anakku, ketika aku mengandungkanmu, aku dapat rasakan yang sesuatu luar biasa, perjalanan sembilan bulan itu amat indah untukku, lahirmu membahagiakanku, memelukmu memberi kepuasan kepadaku, melihat keletahmu membuatku sentiasa rindu padamu.

“Wahai anakku, kau tetap anak kecil di mataku yang tak jemu aku membelau dan menciummu. Kaulah cinta hatiku,” tulisnya.

Sementara itu, menerusi entri IG, Noor Nabila mendoakan yang terbaik untuk adiknya dalam menempuh fasa baharu dalam kehidupan.

“Semoga hanya yang terbaik sahaja untukmu adikku.” tulis Noor Nabila.

sumber:BHonline

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.


Sementara itu, dibawah ini adalah artikel menarik untuk anda ikuti

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *