ISU SEMASA Viral

Yang Ni Memang Real Habis, Individu Ini Diganggv Berulang Kali Dengan Ketukan Pada Pintu, Siap Sempat Buat Live Lagi

JOHOR BAHRU – Mlsteri ketukan pintu turut merebak ke ne­geri ini apabila beberapa rumah penduduk di Kampung Melayu Majidee di sini menjadi sasaran beberapa hari lalu.

Seorang suri rumah, Surianida Darsuni, 40, berkata, pintu rumahnya diketuk pada antara pukul 1 hingga 3.30 pagi pada Khamis lalu.

Menurut Surianida, pada mulanya dia ingatkan pintu diketuk anak lelaki yang baru pulang selepas keluar bersama rakan-rakannya.

“Saya biasa tidur lewat, malam kejadlan (Khamis) saya nak ma­suk bilik untuk tidur dalam pukul 1 pagi, bunyi ada macam orang ketuk pintu, saya ingatkan anak saya baru balik.

“Saya biarkan, pukul 1.30 pagi saya dengar lagi sekali orang ketuk, saya bingkas bangun je­nguk tak ada pula keli.bat orang, anak ke siapa, saya biarkan.

Kali ketiga bunyi pula dalam 15 minit, saya dan suami bingkas bangun, dia (suami) tengok di depan tetapi bunyi ketukan didengar di belakang pula,” katanya ketika ditemui di Jalan Berkat, Kampung Melayu Majidee di sini semalam.

Surianida berkata, ber.ang dengan gangguan itu dia memberanlkan diri untuk bersuara mela.wan uslkan mlsteri ber­kenaan.

“Saya sudah tak tahan, saya cakap jangan kacav aku, kau sudah salah orang nak kacav, pergi kacav rumah orang lain, lepas itu dalam pukul 3.30 pagi terus se­nyap tak ada gang.guan dah.

“Halranlah juga, kalau sebab angin, pintu berbunyi seolah-olah diketuk, malam itu tidak pula hujan ke atau angin kencang,” ceritanya.

Ibu kepada lima anak itu berkata, kejadlan anehh itu dialaminya sebanyak lima kali dan merupakan peristlwa pertama dialaminya sejak menghuni rumah di kampung berkenaan sejak 17 tahun lalu.

Lain pula yang berlaku pada individu yang dikenali menerusi saluran youtube beliau iaitu Mr Adem Official.

Menurut beliau, ketukan mlsteri terjadi ketika sedang buat rakaman untuk saluran beliau dan waktu itulah terjadinya kejadlan tersebut.

Live ini di buat ketika saya mendengar ketukan yang agak pelikk pada waktu itu,Saya sedang membuat rakaman untuk c0ntent youtube saya,tapi utk beberapa kali phone saya menjadi sangat panas,dan beberapa kali matl dan blink untuk 2 atau 3 kali,dan pada waktu itu la kejadlan gangvan ketukan bermula . sila tonton sampai abis.

Reaksi Orang Ramai

Allahuakbar…bnde2 mcmni standard le adam,kdg2 tu bkn yg dr sabak bernam turun ke jb,tp yg ade kt sekeliling tu sbnrnye…kne ingat,bnde2 ni tau perasaan kite,ape yg kite takuutkn jd die bole mnjelma sebijik mcm ape yg trbayang dlm kpale kite…ape2pn kuattkn semangat dam,Allah ade bersama kite.

Jangan beranl sangat bro. sepatutnya duduk je dalam rumah. kalau betul lah per0mpak. kau kol polis. jangan tunjuk her0 bro. kalau benda halus dan kau pun tak kuat. kenapa ambik risik0 pergi cabarr. duduk je dalam rumah tu. kau bukak pintu manusia boleh la kau nampak. benda tu kau boleh nampak ke kalau dia masuk.

Serius mere.mang…sy tgok live adam dari awal sampai akhir. boleh bayangkan perasaan adam. macam x percaya, tp bila sendiri kena, Allahuakbar…glgil wehhh.

Kredit : Kosmo/MrAdem/OM/Rentasasia

Tengah Live Pun Bergegar Lagi, Tuan Rumah Akhirnya Tampil Beritahu Apa Yang Jadi Dan Di Mana L0kasi Sebenar Kejadian

Mlsteri ketukan pintu kediaman yang berla.rutan sejak sebulan lalu, tambah memblngungkan apabila kejadlan itu dikatakan berjaya dirakam seorang penghuni rumah di Pandamaran di sini.

Video kejadlan yang tular di media sosial itu menunjukkan jerlji besi kediaman berkenaan dige.gar dengan kuat berulang kali tanpa ada sesiapa melakukannya.

Malah, seorang lelaki yang juga pemilik kediaman dilihat berdiri berhampiran pintu gel0ngsor kaca sambil menlnjau pvnca kejadlan pelikk itu.

Video berdurasi 1.15 minit itu yang tular di laman sosial Facebook dan WhatsApp itu dikatakan berlaku di kawasan perumahan di Pandamaran di sini.

Selain video yang tular itu, beberapa pemilik akaun Facebook turut membuat hantaran berhubung gang.guan ketukan itu sejak kelmarln.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Shamsul Amar Ramli mengesahkan tiada lap0ran polis diterima setakat ini berhubung gang.guan berkenaan.

Menerusi laman facebook Kulim Media TV, pihak mereka berjaya menemui keluarga seperti yang tular di dalam video tersebut dan jelaskan apa yang terjadi sebenarnya dan lokasi yang sebetulnya.

Reaksi Orang Ramai

Nah kat kulim ja pun ingatkan jauh, dok ingt melaka la klang la hahaha.

Tertanya2 jugak.apa sebenarnya yg ketuk pintu tu.

Samalah sy ingatkan kat negeri lain rupanya kat tempat sendiri.

S0lo ambbsh pi terjahhh sat tgk…avra kuat dak gengg.

2 Hari Siasat, Brader S0lo Ambvsh Rungkai Misteri Ketukan Pintu

SABAK BERNAM: Selepas 18 hari mengh.antui penduduk di daerah ini, mlsteri gangg.uan ketukan pintu rumah pada waktu malam berakhlr apabila tiada lagi kess terbaharu dilap0rkan berlaku.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superlntendan Agus Salim Mohd Alias ketika dihubungi, mengesahkan perkara itu.

Beliau berkata, pihaknya tetap melakukan kawalan r0ndaan di kampung dan taman perumahan meskipun gang.guan itu telah berakhir.

“Kita juga menggalakkan penduduk supaya membuat r0ndaan di kawasan masing-masing bagi mengela.kkan perkara tidak dilngini berlaku,” katanya.

Dalam pada itu, Agus Salim menglngatkan masyarakat agar tidak memperbesarkan lagi lsu gang.guan ketukan pintu mlsteri itu.

“Orang ramai diminta tidak men0kok tambah perkara sedia ada selain menyebarkan maklumat tidak sahlh hingga menlmbulkan ketidak.tenteraman kepada penduduk,” katanya.

Sebelum ini dilap0rkan, penduduk daerah Sabak Bernam dilanda tanda-tanya dan keta.kutan susulan gang.guan ketukan pintu mlsteri yang berlaku sejak 18 November lalu.

Menerusi hantaran terbaru dari individu yang terkenal dengan keberanlan beliau menylasat dan menjejaki l0kasi-l0kasi secara berseorangan, solo ambush tampil beritahu apa yang beliau jumpa selama 2 hari beliau di sabak bernam.

S0lo Ambvsh ( Rungkalan Mlsteri di Sabak Bernam)

Ok geng ..seperti yg di janjlkan….Aku dah upload video di YouTube tentang data,analisls dan stra.tegy yg ringkas selama dua hari aku di Sabak Bernam.

Ninndiaa..sila share dan beritahu semua ye.

Reaksi Orang Ramai

Alhamdulillah..semakin upgradee video SA..analisls SA memng tinggal tanda tanya bila terjumpe kotak r0kok yg sama,botol air dn tmpat lepak..kalau benar ia adalah perbvatan manusia patut la 2 hari SA kat sana tiada gang.guan sbb depa tau sifu menyelusurl setiap sudut. Takut terkant0i..tu pendapat sy kalau betul manusia…kalau sebaliknya memng seramm..apa2 pon semoga sabak bernam kembali aman seperti sedia kala..aamin.

Sepanjang men0nton bkn rlsau makhlvk haluss yg muncul tp risau ada blnatang buass/berblsa yg keluar and ada org pr0voke or buat sesuatu semoga dilindvngi selalu ya bro hani.

Ketuk2 pintu ni sebelum sabak bernam pernah kec0h kt kampung sy di gunung semanggol. Pastu sampai ke rumah sy di bukit gntang ni. Rumah abg ipar sy 2 org kena ketuk. 1 umah kg 1 umah taman. Takutt org kg nk keluar mlam. Awal2 dah ketuk. Ketuk pulak x beragak..nk r0boh pintu.. pastu senyap jap..ni dengar balik kt sabak bernam.. pastu ada kata jalan p Selangor dah..ni kat melaka pulak.. sebenarnya yg ketuk tu nak apa.

Misteri Ketukan Pintu Beralih Ke Negeri Sembilan

BELUM reda misteri ketukan pintu di Sabak Bernam, Selangor, pada bulan lalu, kini khabar angin bertiup kencang mengenai kejadian itu berlaku di Negeri Sembilan dan Melaka.

Menerusi satu mesej yang kini tular di media sosial termasuk aplikasi WhatsApp, penduduk di beberapa kawasan di Negeri Sembilan dinasihatkan supaya tidak membuka pintu sekiranya terdapat ketukan sebanyak tujuh kali.

“Minta penduduk di sekitar kawasan Ampangan, Sikamat, Panchor, Taman Tasik Jaya untuk tidak membuka pintu jika diketuk tujuh kali.

“Ketukan misteri dari Sabak Bernam sudah ke Negeri Sembilan,” menurut dakwaan menerusi maklumat yang kini tular.

Maklumat tersebut turut mendakwa 25 penghuni kediaman di Taman Tasik Jaya di Seremban telah membuat aduan kepada Kawasan Rukun Tetangga (KRT) di lokasi berkenaan.

“Betul ke bunyi ketuk-ketuk pintu sebanyak tujuh kali tu dah sampai Negeri Sembilan dan Melaka. Kalau dengar bunyi ketukan tu jangan buka tau,” tulis seorang pengguna Twitter menerusi satu ciapan, lewat Isnin malam.

Mesej yang tular di media sosial termasuk aplikasi WhatsApp.

Bagaimanapun, kejadian misteri ketukan pintu itu dinafikan oleh Pengerusi KRT Taman Tasik Jaya, Abu Hassan Osman selepas dimaklumkan mengenai perkara tersebut.

Menurut laporan Sinar Harian, Abu Hassan dipetik sebagai berkata, penduduk di sekitar Taman Tasik Jaya tidak perlu bimbang kerana maklumat yang tular itu adalah tidak benar.

“Saya telah membuat pemeriksaan, memantau dan bertanya kepada semua penduduk di taman ini mengenai perkara tersebut, namun tidak ada yang kena kacau.

“Tiada pun orang ketuk pintu, misteri ketukan pintu tidak berlaku di taman ini, ada pihak yang tidak bertanggungjawab sengaja mengada-adakan cerita,” katanya.

Kita tetap perlu mengambil langkah berjaga-jaga, sentiasa mengunci pintu rumah dan tingkap dengan kemas bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku
ABU HASSAN OSMAN

Sehubungan itu, beliau menasihatkan penduudk di sekitar taman tersebut supaya berhati-hati dan sentiasa mengambil langkah berjaga-jaga demi keselamatan bersama.

“Walaupun ini adalah sekadar maklumat palsu yang ditularkan dan diada-adakan, namun kita tetap perlu mengambil langkah berjaga-jaga, sentiasa mengunci pintu rumah dan tingkap dengan kemas bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku,” katanya sambil menambah perkara itu telah dimaklumkan kepada pihak polis namun tiada laporan polis dibuat.

Menurut Abu Hassan, beliau dan beberapa penduduk KRT membuat rondaan di kawasan Taman Tasik Jaya pada Isnin, namun tiada sebarang kejadian yang mencurigakan berlaku.

Ciapan yang tular di laman Twitter sejak Isnin.

Bulan lalu, kecoh mengenai misteri ketukan pintu yang kuat sehingga mengejutkan penghuni rumah di beberapa kampung sekitar Sabak Bernam.

Selepas 18 hari menghantui penduduk di daerah itu, misteri gangguan ketukan pintu rumah pada waktu malam berakhir apabila tiada lagi kes terbaharu dilaporkan berlaku.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias mengesahkan perkara itu sambil menambah pihaknya tetap melakukan kawalan rondaan di kampung dan taman perumahan meskipun gangguan itu telah berakhir.

Selepas ketukan misteri di Sabak Bernam, kejadian aneh itu turut dilaporkan menghantui penduduk di Alor Gajah, Melaka dan Klang, Selangor.

Lebih menyeramkan, ketukan misteri tanpa salam itu bukan lagi hanya berbunyi di pintu rumah, malah dilaporkan berlaku di pintu bilik tidur.

Bagaimanapun, setakat ini tiada pengesahan rasmi berhubung perkara itu.

Kredit : RuwaidaMdZainHMetro/KulimMediaTV/OM

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.