ISU SEMASA

Siapa Ketok Tu Masuk Laa’. Gara-Gara Mulut Suami, Begini Kami DibaIas. Tengah Solat Pun Benda Tu Kac4u

Salam admin. Harap admin boleh siarkan kisah dalam rumah tangga saya sekarang. Habis ikhti4r dah saya ni.

Saya dan suami beli rumah tahun 2018. Awal tahun. Kami hias rumah cantik cantik, deko sana sini. Semuanya ok sangat sangat sampailah awal tahun ni.

Sejak awal January tahun ni, kami mula dignggu. Bukan kaleng kaleng gngguan dia yeee. Ni saya sedang menaip ni pun dia tengah ketvk ketvk tingkap bilik.

Mula mula kami kerap dengar orang mnangis diselang seli dengan ket4wa. Almost hari hari dengar.

Satu hari tu, saya nampak anak sulung saya masuk bilik untuk tidur. Saya yang tutup lampu bilik dia sebab dia dah tertidur dulu. Tiba tiba pergi ruang tamu, saya nampak anak sulung saya.

Saya tanya buat apa kat sini? Tadi mama nampak dah masuk bilik. Masa bila turun?

Dia kata, “Mama ni suka la mengvsik. Abang ada kat sini dari tadi”. Berlari saya pi bilik dia. Kosong bilik. Tak ada orang. Itu tak ser4m sangat.

Lepastu, saya dan suami selalu terdengar orang ketuvk tingkap bilik kami. Rumah kami dua tingkat. Siapa nak ketuk malam malam ni.

Suami saya kata sabar jangan layan. Ok saya sabar. Dia ketuk lagi saya sabar lagi. Pastu dia ketuk lagi. Saya terus jerk4h, “kau nak apa”.

Tiba tiba dia mengiiIai seumpama mengej3k sayaaa.. Then ket4wa. Kemudian dia ketvk lagi, lama lama then hilanggg tak ada dah.

Baru baru ni awal bulan 6 je suami dah dipanggil bertugas. Saya dah mula ris4u. Mula takvt balik sebab suami takde.

Suami saya bekerja shif. Dalam seminggu mesti ada kerja malam. Satu pagi tu, saya siapkan sarapan. Buat kopi dalam teko yang memang dah lama dengan keluarga saya.

Tapi pagi tu teko tu pec4h ret4k seribu. Saya cuba husnuzon. Saya buat kopi dalam teko lain. Pec4h juga.

Kemudian macam biasa suara mengiiIai lagi sekaliii seolah mengej3k. Saya sampai dah tak tah4n saya mnangis. Tapi bila saya mnangis, h4ntu tu pun ikut mnangis. Lagi sayu pulak dari saya yang mnangis pec4h 2 teko.

Mental betul rasa. Saya dengan suami panggil macam macam orang dah datang tengok. Elok sekejap jee. Pastu jadi balik.

Tengah solat pun kena kac4u..

Saya sampai str3sss sangat sangat. Kalau saya nak bersama dengan suami memang rasa ada orang perhatikan. Kena tutup semua lampu sampai tak nampak apa barulah selesa.

Kalau nak solat, bacaan selalu ke laut sebab terdengar je kat telinga dia ket4wa mengej3k. Tengah mandi lagi lah rasa diperhatikan. Hilang privasi sungguh sungguh..

Satu hari saya duduk fikir dari mana datang gngguan ni. Fikir punya fikir barulah saya teringat.

Memang sah inilah punca gngguan. Gngguan ni bermula lepas suami saya yang suka sangat bergurau, suka main main ni buat sesuatu yang dia rasa lawak kot.

Malam tu saya suami dan anak anak tengok movie hntu kat ruang tamu. Tiba tiba dengar orang ketvk pintu. Padahal pintu kayu belah dalam terbuka.

Grill je tutup. Kalau ada orang ketvk pintu memang nampak lahhh… Mula mula bunyi ketuk tu kami semua diam.

Siapa ketuk tu, masuklah…

Lepas lagi satu ketukan tu, suami saya boleh main main cakap sambil gelak gelak. Dia kata, “Siapa ketuk tu, masuklah. Buat apa duk kat luar tu.. Mehla masuk buat macam rumah sendiri”.

Saya ingat, saya mar4h suami saya giila giila sebab cakap benda macam tu. Tapi malam tu tak jadi apa apa. Tapi sejak dari tu la semua gngguan ni terjadi.

Suami saya memang baik, happy go lucky, sembahyang memang tak tinggal tapi tulah suka bergurau bukan bukan..

Saya nak pesan, janganlah buat main benda benda macam ni. Jangan jadi macam suami saya yang happy go lucky entah apa apa.

Dan satu lagi sesiapa yang tau orang pandai berub4t, pandai tengok tengok, tolong lah letak no telefon atau alamat orang tu kat ruangan komen.

Sumber:Kisah Rumah Tangga /limauais/ dedah

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *