Viral

Lelaki Gigih Karang Ayat Merapu 4OOO Prkataan F1tnah NeeIofa. Sekali NeeI0fa Balas Sikit Je, Terdiam Terus

Sejak dua hari lalu tular dalam laman sosial hari ini tentang kajian dan pemerhatian yang dibuat oleh seorang pengguna Facebook bernama Putera Nur Muhammad Raihan mengenai selebriti, NeeIofa.

Lelaki terbabit mendakwa NeeIofa sebenarnya mempunyai gejala ment4l yang dipanggil narsistik atau Narcissistic Personality Disorder (NPD).

Menerusi penulisan yang dimuat naik dalam Facebook miliknya, lelaki tersebut memberitahu bahawa dia gemar membuat kajian tentang sifat psikoI0gi seseorang dan mengaku telah menjalankan berpuluh-puluh kajian tentang NeeIofa.

” Aku dah sampai pada titik pencarian kajian tentang psikoI0gi seseorang yang aku minat iaitu NeeIofa.

” Aku suka karakter NeeIofa dan siapa kenal aku, aku suka menulis tentang psikoI0gi manusia,” katanya.

Dalam kajian tersebut, lelaki terbabit memberitahu tahap NPD selebriti tersebut berada pada ‘aras tinggi’ berdasarkan beberapa kenyataan yang pernah NeeIofa berikan terhadap media.

Dalam penjelasan kajian yang dimuat naik tersebut, lelaki itu telah menggunakan beberapa contoh kontroversi yang terjadi terhadap NeeIofa sebelum ini sehinggalah kepada perkembangan terbaharu membabitkan dirinya dengan pendakwah bebas yang juga bakal suaminya, PU Riz.

” Aku tolak sekeras-kerasnya khabar angin yang bersandar daripada cakap-cakap orang walaupun nampak berasas,” jelasnya mengenai pembentangan teori berkenaan.

Walaupun hantaran yang dibuat oleh lelaki terbabit sangat panjang dan kelihatan meyakinkan, namun apa sahaja yang dijelaskan oleh lelaki tersebut hanyalah teori sahaja dan sukar untuk mengesahkannya.

Warganet kata ia f1tnah semata-mata

Malah ramai menyifatkan tulisan dengan lebih 4666 patah perkataan lelaki terbabit bukan sahaja penuh ayat mencarvt tetapi bersifat f1tnah semata-mata.

” Judge orang berlebihan siap selak semua cerita menggambarkan ia macam kisah yang real giler dan macam tinggal sebumbung dengan NeeIofa,” tulis seorang warganet.

NPD ialah keadaan seseorang yang menganggap dirinya jauh lebih penting daripada orang lain, memiliki keinginan yang tinggi untuk dipuji atau dibanggakan dan memiliki sifat empati yang rendah terhadap orang lain.

Sementara itu, pengurus NeeIofa, Shawn Amer ketika dihubungi Kosmo! untuk mendapatkan kenyataan berhubung perkara tersebut memaklumkan bahawa selebriti itu sama sekali enggan melayan isu remeh berkenaan.

Respon padu dan bersahaja dari NeeIofa

Sementara itu, menerusi semakan di Twitter milik NeeIofa, selebriti berasal dari Pasir Mas Kelantan itu dilihat memuatnaik satu ‘Twit’ dipercayai merujuk kepada penulis lelaki terbabit.

” Banyak masa terluang eh,” tulis NeeIofa disusuli emoji ketawa dan emoji hairan.

Twit NeeIofa itu mendapat lebih 13.9k tanda suka dan 1.8k ‘retweets’.

Segelintir warganet turut percaya ‘Twit’ NeeIofa itu adalah sebagai reaksi kepada penulisan lelaki tersebut yang mereka sifatkan sebagai f1tnah semata-mata.

Selain itu terdapat beberapa warganet berkongsi tangkap layar dan menasihati NeeIofa agar mengambil tindakan undang-undang terhadap lelaki terbabit.

” Lofa please ambil tindakan undang-undang. This is too much (ini dah melampau sangat). Menf1tnah dan menghasut.” tulis Aidil

” Kalau penulisan ni akan membuatkan dia kena s4man dengan pihak NeeIofa, sediakan jelah wang 1 juta atau lebih atau diisytihar bankrup…” tulis Nurwati

Sumber:k0smo dan Twitter NeeIofa/Limauais

 

Lelaki Ini B0ngkar Neelofa Ada Narcissistic Personality Disorder?

 

Kecoh dunia g0sip tentang hubungan usahawan terkenal, Neelofa dengan pendakwah bebas, Haris Ismail.

Tapi, di sebalik gosip hangat yang timbul ini timbul spekulasi tentang personaliti Neelofar yang didedahkan oleh salah seorang pengguna Facebook yang menggunakan nama Putera Nur Muhammad Raihan.

Menurutnya, Neelofa atau lebih mesra dengan panggilan Lofa mempunyai Narcissistic Personality Disorder. Mungkin ada yang kurang faham, jadi jom baca pemerhatian teori dari Raihan sendiri.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

ImageImage

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Wow, panjang betul penerangannya! Begitulah teori yang diulaskan. Sama ada betul atau tidak, hanya Maha Mengetahui saja yang tahu apa niat Neelofa sebenar. Kita juga tidak tahu apakah niat sebenar Raihan menyebarkan ulasan ini. Sebagai manusia biasa, ikutlah mana yang baik dan jauhkan mana yang tidak.

Sumber: twitter via koolfm/Komedimedia

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

PERHATIAN: Pihak Kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *