Viral

Dr Erin Gila Talak ?? Tunjuk Bukti Masih Beri ‘Nafkah’ Kepada Bekas Suami

Baru-baru ini, bekas isteri kepada Da’i Farhan iaitu Dr Erin, didakwa menegur netizen kerana memuat naik video kompilasi ‘lelaki curang’ dan terpapar beberapa gambar selebriti lelaki termasuk wajah mirip bekas suaminya itu.

Terbaru, menerusi laporan Astro Gempak, Dr Erin memberitahu bahawa dia masih menyantuni kesemua bekas suaminya dan keluarga iparnya. Tambahnya, dia masih memberi nafkah kepada bekas suami walaupun mereka sudah bercerai.

 

Berbaik dengan semua bekas suami

 

Ada yang kata saya nak tarik perhatian baliklah, tunjuk baik nak get backlah, gila talak. Hello, nak habaq mai dekat sini, saya bukan berbuat baik pada bekas suami saya si Farhan saja ya, pada kesemua bekas suami saya tetap saya layan baik dan santuni mereka. Dah cerai pun saya masih beri nafkah pada bekas suami saya bila dia perlu duit.

Akak yang dituduh perempuan tak baik ni lah duk tolong. Walaupun depa satu keluarga bukan main hina tapi saya tetap layan anak depa, adik depa, abang depa, baik-baik selepas bercerai sebab itu sifat saya.

Menurut Dr Erin, dia bukanlah seorang yang pendendam. Sebagai bukti, dia menunjukkan bukti perbualannya bersama bekas suami  yang meminta wang dan bantuan daripadanya. Tambahnya, screenshot tersebut merupakan salah satu bukti perbualannya dengan bekas suami sebelum Da’i Farhan. Rata-rata netizen menyatakan Dr Erin merupakan satu dalam seribu wanita yang menanggung nafkah suami.

Sumber: Astro Gempak/Ohbulan

 

“Farhan, Syuk Tak Sama..Farhan Tak Pernah Curang”- Dr Erin Terkilan Dai Farhan Tersenarai Dalam Video Lelaki Curang,

Isv cur4ng dalam kalangan selebriti sekali lagi menjadi perbualan netlzen. Di media soslal, didkwa netlzen mula berkongsikan video kompilasi ‘lelaki curng’ dan terpapar beberapa gambar selebriti lelaki termasuk wajah mirip pendkwah Da’ Farhan.

Sehubungan itu, bekas isteri kepada Da’i Farhan iaitu Dr Erin menerusi entri posting di laman Instagramnya, menegur netlzen yang disifatkannya hanya bergurau dengan membuat kompilasi video ‘lelaki curng’.

Satu entri berkaitan kompilasi-kompilasi ‘lelaki cur4ng’ yang terseb4r di media sosi4l telahpun dimuat naik oleh bekas isteri kepada Da’i Farhan iaitu Dr Erin. Ekoran itu, Dr Erin tampil menegur tindakan pengguna media soslal yang berbuat demikian dan menjelaskan mengenai Da’i Farhan.

Bukan nak back-up sebab masih cinta ke sayang ke tapi sebagai seorang manusia yang ada hati belas kasihan, saya tak sampai hati betul tengok. Baik burvk semua campvr hentam semua sekali. Bergurau dengan menjatvhkan marvah orang di media soslal secara berjemaah dengan video-video b0doh ni yang buat video tulis ciri-ciri lelaki cur4ng tu p letak muka Ustaz Farhan. Dia tak cur4ng pun… Situasi Shuk dengan situasi Farhan tu tak sama langsung. Farhan tak pernah cur4ng dengan isteri dia sampai p lepak rumah sk4ndal sampai bini kena melilau tengah malam cari laki.

Farhan tu adil sangat sebagai seorang suami dan ayah, selama dia berp0ligami dia tak pernah abaikan tanggungjawab dia pada pihak sana dan anak-anak dia. Please la dia masih ada mak ayah, keluarga dan anak-anak yang akan membesar dan akan pandai guna media soslal suatu hari nanti. Apa perasaan anak-anak saya tu walaupun anak-anak tu anak tiri saya.

Sementara itu, Dr Erin terkil4n dengan sikap segelintir pengguna soslal media yang bertindak menyunting video sebegitu tanpa memikirkan terlebih dahulu kesannya kelak. Tambah Dr Erin lagi, setiap manusia akan menerima ujlan yang berbeza tanpa mengira paras rupa atau kedudukan. Selain itu, dia turut mempersoalkan kepada netlzen dengan menjadikan situasi lelaki berp0ligami dan berlaku curang.

Sedlh la dok terfikir macam mana esok ni orang dok buat lawak wei Walid hang tu lelaki cur4ng eh. Allah nauzubillah min zalik. Kalau lelaki nikah 2, 3, 4 tu curang kenapa tak diletakkan sekali pictures public figure alim ulama, menteri-menteri, artis-artis yang ramai bini tu? If lelaki kawin 2, 3, 4 tu layak dilayan macam penjnyh sampai nak kena buang kerja atau hilang kerjaya dan pendapatan, dihina sampai macam ni sekali, nanti tak dapat bagi nafkah hampa kata la pula tak bagi nafkah. Jadi anak-anak keturunan yang lahir dari isteri 2, 3, 4 tu macam mana pula?

Adakah mereka juga harus dikec4m sebab lahir dari benih lelaki curng dan per4mpas? Media goslp ni buat r0sak habis generasi muda, semua jadi makcik bawang main-main dengan hkum Allah. Menghkum orang, hlna orang, malvkan orang tanpa belas kasihan. Yang setia tu sebab tak diuji macam tu, jangan pula sebab korang dok puji-puji sangat yang setia tu menjadi asbab Allah bagi ujian cur4ng pula kat yang setia tu.

Sebab Allah dah kata jnganlah kamu kata beriman (baik) sedangkan kamu belum diuji. Buruk ke hensem ke kalau dah memang ujian dia macam tu kat ni kena la doakan yang baik-baik, moga dimudahkan segala urusan rumahtangga orang tu. Bukan jadi penambah rasa, yang dok mengata tu pun tak sedar diri juga dia pun lahir dari lelaki cur4ng dan permpas juga sorang anak bini nomber 4 seorang anak bini nomber 2. Ingat tu!!!

Sumber: Dr Erin Via ohbulan/kiniairnews

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Payung Cerita Media Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *