Viral

Wanita Luah Rasa Ger4m Rider Lmbat Hntar Mkanan. Bila Angkat Call, Senyap. Rupa-Rupanya..

P4ndemik Cov1d-19 yang mel4nda negara telah memberi kesan kepada banyak sektor ekonomi. Ramai yang telah kehil4ngan pekerjaan dan peluang kerja juga sukar untuk didapati.

Disebabkan itu, ramai yang terpaksa mencari alternatif lain untuk mencari rezeki. Salah satunya adalah menjadi seorang penghantar makanan. Selagi masih mempunyai tubuh badan yang sihat, jangan berkira untuk melakukan apa sahaja pekerjaan.

Tak terkecuali, ramai juga golongan OKU yang menjadi seorang penghantar makanan. Seperti kisah perkongsian oleh Bonda Nor ini. Dia berkongsikan pengalamannya memesan menggunakan aplikasi Grab Food. Baca perkongsian lengkap di bawah.

Wanita Rasa Bers4lah..

Hari ni terasa sangat nak makan Yong Tau Fu. Laju tangan order guna Grab Food. Ikut sistem, dah dapat rider dan patutnya sampai pukul 6.15 tapi sampai 6.45 tak sampai-sampai.

Ger4mlah juga sebab tak suka buka pintu rumah kalau dah nak maghrib. Antara jam 6.15 ke 6.45 tu, banyak kali dapat call daripada nombor yang sama.

Memang biasanya saya tak angkat call kalau nombor tak dikenali. Tapi sebab ni tengah tunggu Grab Food kan, terpaksalah angkat juga takut rider susah nak cari rumah.

“Bila angkat call, senyap..”

Angkat, senyap. 5 minit lepas tu, dia call lagi. Saya angkat, senyap. Ya, berulang kali jadi macam tu. Makin ger4mlah pulak! Main-main ke apa dia ni!

Lebih jam 7 malam, tergerak hati nak cek mesej kat Grab order tu. Ya Allah, terus seb4k teramat! Bergen4ng air mata.

Rupa-rupanya rider itu pek4k dan b1su!

Rupa-rupanya rider tu pek4k dan b1su. Rupa-rupanya, banyak kali dia mesej saya tanya lokasi rumah nak hantar. Dia siap bagitau dia pek4k dan dia b1su. Tapi saya tak semak inbox. Saya tak baca. Saya tak tahu mas4lahnya!

Dia call banyak kali tu sebab nak tarik perhatian saya suruh cek inbox rupa-rupanya. Allahu Rabbi. Hampir sejam dia berpusing-pusing cari lokasi nak hantarkan makanan yang saya teringin nak makan

Langit dah semakin gel4p, tapi dia masih tak tahu kat mana nak hantar makanan yang customer order. Tapi dia tetap setia tunggu dan mencuba.

Padahal bukannya banyak pun upah hantar tu cuma RM3 saja. Tapi seks4nya dia nak dapat rezeki banyak tu. Saya sebak! Rasa bers4lah sungguh!

Sebelum sistem cl0se, sempat tangan saya tekan tips for rider untuk tebus rasa bers4lah ini. Bagi dia nilai tips paling tinggi yang ada di situ, tapi tetap rasa tak cukup. Tetap juga rasa bers4lah terlalu mencengk4m hati.

Moga Allah ampuni s4lah sangka saya dan limpah ruahkan rezeki buat adik Grab Food tadi. Itulah kita manusia, kadang mudah berprasangka, hanya fikir apa yang kita nak tanpa fikir apa m4salah orang.

Saya tulis kat sini untuk jadi peringatan pada saya lain kali. Mana tahu jadi pada tuan puan pula suatu hari nanti, tidaklah tuan puan lakukan kesil4pan yang sama macam saya hari ini.

Yang kadang kita ingat s4lah orang, rupa-rupanya salah sendiri. Allahu Rabbi.

Kredit: Bonda Nor, DM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Payung Cerita Media Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *