Viral

Ekz0s bising!kenapa salahkan pengguna 100%, bagaimana dgn penjual?

Isu ekz0s bising masih hangat diperkatakan. Semakin banyak orang dikenakan denda akibat mengubah suai ekz0s menjadi bising. Kita tak boleh nak salahkan pengguna 100%. Hal ini kerana, kalau tiada penjual yang menjual, tiadalah pembelinya.

Untuk mengatasi masalah ini, perlu lah dikawal melalui sumber utamanya dahulu iaitu penjualan ekzos yang melebihi kadar bunyi yang dibenarkan. Jika penjualan ini dikawal ketat, nescaya pengguna pun tiada sumber untuk membeli lalu tidak dapat mengubah suai ekzos.

Kita tidak dapat menghalang penjualan ekzos bising 100% kerana pasti akan ada penjualan secara haram akan berlaku. Namun sekurang-kurang penjualan dapat dihadkan dan dikekang sekali gus mengurangkan jumlah pengguna yang menggunakan ekz0s bising ini.

Komen netizen :

Cari penjual pemborong, pembekal

Sepatutnya tiada pembeli tiada penjual

Undang2 tak masuk akal

Inilah sebahagian daripada anak muda kita yang terjeb4k

 

 

SUMBER : Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM)

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen, klik like dan share serta f0llow page kami untuk cerita menarik, viral dan semasa di hujung jari anda.

Jom Tekan Like Page Payung Cerita Media Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *