Viral

[Video]Imam Panlk Mikrofon Tak Bunyi Ketika Tarawih, Syukur Ada Pakcik Jd ‘hero’ PnyeIamat.

MasaIah teknikal memang tldak boleh dieIakkan! Bagi imam di masjid atau surau, mikrofon tiba-tiba tldak berbunyi juga menjadi mimpi nger1 kerana para jemaah tldak dapat mendengar bacaan yang dialunkan.

Begitulah situasi dilalui oleh seorang lelaki, Furqan Fawwaz apabila mikrofon yang dipasang pada dirinya tiba-tiba ti.dak berfungsi ketika menunaikan solat tarawih, Isnin lalu.

Detik mende.barkan.

Menerusi sebuah posting video di laman Instagram, dia yang juga penyanyi nasyid menyifatkan situasi berkenaan ibarat pengalaman nger1 bagi tahun ini sepanjang menjadi imam.

“Pengalaman nger1 tu berlaku tahun ni rasanya, imam je yang faham perasaan mic tak bunyi, dalam hati macam-macam dah fikir “macam mana jemaah belakang nak dengar suara aku? pakai suara hati?”

“Memang taklah kann..haha nasib baik bilal selamatkan. Sebelum-sebelum ni imam di masjid lain pernah black0ut itu lebih mena.kutkan,” tulisnya.

Video:

Rakaman video hampir satu minit itu memaparkan seorang pakcik yang juga bilal di situ terplnga-plnga memikirkan para jemaah yang belum bersedia, sedangkan Furqan sudah mula melafazkan takbiratul ihram.

Bilal tersebut kemudian dengan pantas mendekati imam berusia 23 tahun itu dan menekan butang mikrofon yang ada di dalam poket jubah sebelum suara Furqan bergema di seluruh masjid berkenaan.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen memuji gelagat ‘comel’ pakcik berkenaan yang peka terhadap persekitaran sekali gus memudahkan urusan orang lain.

Pakcik bilal kiriman Tuhan!

Memang tak tentu arah kalau jadi macam ni! Nasib baik ada bilal yang jadi penyelamat keadaan. Harap lain kali imam boleh ‘test-test’ dulu sebelum guna.

Sumber: Instagram Furqan Fawwaz, omm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *