Viral

Raya Tahun Ni Rumah Mak Tak Dapat, Rumah Mertua Pun Tak Dapat. Status Trakhir Arwh Undang PiIu

Berita tentang kejadian seorang anggota poIis berpangkat konstabel mninggaI dunia dipercayai kerana tertmbak oleh rakan sendri di rumah sewa semalam benar-benar mengjutkan.

Mngsa, Norhalim Tumiran, 25, baru bertugas di Unit Ronda Bermotorsikal (URB) Jabatan Pencegahan Jnayah dan KeseIamatan Komuniti (JPJKK) Ibu Pejabat PoIis Daera ith Sibu kurang dari sebulan sebelum kejadian yang mer4gut ny4wanya itu.

Menurut sksi yang juga rakan serumah yang dikenali dengan nama Muhamad Amirulizwan Sulaiman, 21, ketika kejadian mngsa sedang bermain video game diruang tamu rumah mereka dan dia dihadapan rumah sedang mencuci motosikal.

Pada ketika itu salah seorang rakan serumah yang baru keluar dari bilik mengacukan pistoI kepunyaannya kepada arwh dengan niat bergurau, tiba tiba pistoI tersebut meIetup dan tertmbak mngsa yang sedang asyik bermain video game.

 

Svspek yang memengang pistoI tadi bernama Nur Alif Mazlan, 28, merupakn rakan serumah mngsa, punca sebenar kejadian kini dalam sias4tan pihak berkuasa IPD Sibu.

Apa yang berlaku sungguh memiIukan memandangkan arwh Nor Halim baru sebulan bertugas disana selepas 6 bulan lalu menamatkan latihan asas konstabel.

Arwh berasal dari Termeloh pahang, gambar gambar kenangan bersama keluarga semasa baru menamatkan latihan masih teguh diwall faceb0ok, tak sangka kini dia pergi selamanya.

 

Arwh begitu teruja untuk bertugas sebagai seorang anggota poIis dan memuat naik status dilaman sosiaInya yang dia selamat mengambil dua d0s vksin seperti yang diwajibkan kerajaan untuk setiap frontIiner bagi memastikan mereka selamat dan bebas dari gejaIa C0VlD-19.

 

 

 

Luahan trakhir di status FB

Mngsa yang berasal dari Pahang telah mninggaIkan seorag isteri dan seorang ank kecil berusia lebih setahun.

Apa yang menyntuh hati adalah status trakhirnya di Faceb0ok apabila memaklumkan tahun ini tdak dapat beraya bersama keluarga, baik di rumah keluarga sendiri mahupun keluarga mertua kerana tugas.

Baru sambut anniversary

Mngsa yang sudah dua tahun mendirikan rumah tangga juga baru sahaja menyambut hari ulang tahun perkahwinan pada pertengahan April lalu.

Rupanya dua2 tempat tak dapat beraya

Melihat dari status trakhir mngsa, ramai warganet mulai memenuhi ruangan k0men dengan mengucapkan tkziah kepada seluruh ahli keluarga anggota poIis berpangkat kostabel itu.

Masing-masing meIuahkan rasa sdih apabila mengenangkan pemerg1annya yang jauh dari keluarga dan dihujung Ramadan ini. Mereka juga sempat memanjatkan doa berharap agar r0h allahyrham ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman.

 

 

 

 

Sumber: Norhalim, OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *