Uncategorized Viral

lagi-lagi muka kau’ Giliran Diva AA Pula Bersuara Slps L0fa Skali Lagi Buat Hal.

PETALING JAYA – Selebriti sensasi, Azwan Ali atau lebih dikenali sebagai Diva AA lntang menyeIar Neelofa yang sekali lagi dikatakan melnggar prosedur 0perasi standard (S0P) apabila berkumpul dengan keluarga besarnya pada Aidilfitri.

Seperti kebanyakan rakyat Malaysia, Azwan atau nama lengkapnya, Mohamed Azwan Ali mrah dan tdak berpuas hati dengan tlndakan selebriti berkenaan yang kali ketiga melnggar S0P tatkala negara masih bergeIut dengan wbak C0vld-19.

Adik kepada Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali itu turut mengge.sa dan mencadangkan agar NeeIofa dikenakan hukvman pnjara atas kesaIahan yang dilakukannya.

Tngkap layar ciapan yang dilakukan oleh Azwan Ali.

“Saya nak jadi orang rakyat pertama gesa kerajaan untuk pnjarakan selebriti perasan bagus ini. Siapa setuju? Kasi (bagi) viral (tweet) ini.

“Dua kali dah kau geIupur lnggar SOP. Ini kec0h kali ketiga. Lagi-lagi muka kau. Muhasabah weh, kerana kau rakyat terslnggung dan mrah. Apa sumbangan besar kau pada industri hiburan Malaysia!,” getvs Azwan melalui Twitter miliknya.

Semalam, Kosmo! Online meIaporkan keluarga Neelofa sekali lagi menjadi perhatian dan bualan netizen apabila didkwa melnggar S0P Aidilfitri yang ditetapkan.

Sebuah video yang dimuat naik kakak Neelofa, Noor Nabila tuIar dalam laman Twitter selepas dirakam dan dikongsi netizen sejak tengah hari semalam.

Video berdurasi 27 saat itu jelas menunjukkan ahli keluarga Neelofa berkumpul pada pagi Syawal dan sedang bersalaman meminta maaf antara satu sama lain.

Apa J*d4h Pi Nilai Cari Karpet” Nam Ron, Azwan Ali Serentak Sound Hajah Neelofa

Pengacara sensasi Azwan Ali menerusi hantaran di laman sosial Instagramnya semalam (Isnin) telah membidas tindakan individu yang dianggap sebagai sengaja melanggar prosedur operasi standard (SOP).

Hantaran video tersebut turut disertakan tanda pagar #sengajadiuploaded ‘Bila kes antara dua darjat makin menjadi-jadi #muhasabah’ pada ruangan kapsyen.


Azwan atau lebih dikenali sebagai Diva AA turut memberikan pandangannya pada isu tersebut.

“Sajalah Diva AA nak carut, you all tak payah nak menggelupur punyalah nak beli karpet sampai ke Nilai 3…

“Lepas tu tak payah menggelupur berangkut para ulama atau ustaz-ustaz ni konon menteri agama, kononnya untuk keberkatan sambut bayilah apa lah.

“Besar sangat ke kau? Kayangan ke kau? Diva sangat ke kau? Cuba jadi macam Diva AA shopping selagi duit ada berkepuk-kepuk tapi semua pergi tempat yang selamat,” tempelaknya

Sementara itu di ruangan komen, rata-rata warganet bersetuju dengan pendapat pengacara popular itu.

“Asslamualaikum Diva,kami rakyat marhaen betul-betul rasa terhina dan tak adil, SOP ni memang untuk orang-orang miskin macam kami, orang kayangan bebas buat apa sahaja! Mereka sangat kej4m…”

“Salam Diva…Terima kasih kerana mewakili suara kami…”

“Assalamualaikum Divaa. Terima kasih bersuara… terbaik..”

“Sebenarnya apa Diva AA ni cakap memang betul pun. Orang kayangan takyah nak menggelupur buat apa-apa yang langgar SOP lepas tu upload dengan bangga lepas tu keluarlah perutusan media bagai.

“Dua-dua artis tu dulu saya minat, tapi sekarang dah lost respect. Tolonglah isu-isu SOP, rentas negeri ni sangat sensitif sekarang. Bangga sangat ehhh bila langgar peraturan?”

Antara komen yang ditinggalkan wargamaya pada ruangan komen.

‘Apa J*d4h Pi Nilai Cari Karpet!…’ – Nam Ron

Mungkin dah meluat dengan cerita rentas negeri dalam kalangan vvip dan selebriti, pelakon berbakat besar Nam Ron seakan menyindir golongan itu.

Menerusi posting di laman sosial Twitter yang telah dimuat naik oleh Nam Ron sendiri, dia berkongsi sekeping foto di sebuah gerai makanan dipercayai diambil sebelum pandemik melanda dunia.

Menurut Nam Ron, jika diberi keizinan untuk merentas negeri, dia ingin pergi makan di tempat berkenaan yang kebiasaannya berada di negeri pantai timur.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet terhibur dengan posting pelakon berkenaan dan ada juga kaitkan dengan caranya bercakap ketika berlakon dalam filem ’18 Puasa di Kampong Pisang’.

Kredit foto: Twitter

Terdahulu dua selebriti popular Malaysia dikecam wargamaya dan mendakwa kedua-duanya sengaja melanggar SOP (dalam sebuah majlis) dan sanggup ingkar arahan kerajaan dengan merentas negeri (hanya kerana mahu membeli karpet).

Dikala Neelofa dikec4m masyarakat, hadir Cekyana niqabis yang dicontohi

Tak semua niqabis hanya mencari sensasi sahaja dengan pelbagai kontroversi yang boleh membuatkan orang ramai meluat.

Hal ini dibuktikan sendiri oleh usahawan yang menjalankan perniagaan Rempah Oden Viral Cekyana yang sememangnya tidak kenal erti penat untuk memberi bantuan kepada orang lain.

Jika sebelum ini founder kepada perniagaan tersebut, Cekyana telah membelanja para pesakit dan kakitangan di MAEPS Serdang makan makanan dari restoran makanan segera KFC, kali ini wanita hebat itu sekali lagi melakukan amal kebaikkan.

Beliau menolak tepi kepentingan diri dan memilih menggembirakan anak-anak yatim serta asnaf dengan membelikan mereka baju raya baru.

Buat CSR gembirakan anak2 yatim & asnaf
Menjelang hari raya yang akan tiba tak lama lagi, Cekyana telah melakukan Corporate social responsibility (CSR) dengan membelikan 100 orang anak yatim serta asnaf dari Rumah Amal Raudhatul Jannah dan Pondok Ma’ahad Rumi Sufi Jawi baju baru sempena menyambut Syawal nanti.


Bawa anak2 yatim & asnaf beli baju raya
Jelas terpancar wajah-wajah gembira anak-anak bertuah itu apabila dapat memilih sendiri baju baru di butik pakaian ternama, Butik Starvillion Shah Alam.

Usaha murni Cekyana ini juga dibantu oleh team Masak Masak Cekyana yang sangat komited dalam memberi kegembiraan kepada anak-anak yatim dan asnaf tersebut.

Masih gigih beri bantuan walau alami morning sickness

Walaupun berada dalam keadaan kurang sihat kerana mengalami alahan mengandung, Cekyana tetap bersemangat untuk melakukan kebaikkan tersebut dengan dibantu sahabat baiknya Cik Zazaa bagi bersama-sama anak-anak yatim dan asnaf memilih baju raya di butik dengan mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ketat.

Melihat dari kebaikkan yang dilakukan oleh Cekyana, sememangnya pepatah ‘duduk sama rendah, berdiri sama tinggit’ memang sesuai digambarkan kepada sosok wanita hebat ini kerana langsung tidak memandang darjat dalam menghulurkan bantuan.

Anggap anak2 yatim & asnaf sebagai anak sendiri

Hal ini kerana dalam kegigihan Cekyana membelanja anak-anak yatim dan asnaf baju baru untuk digayakan pada hari raya, beliau sendiri belum mempunyai pakaian untuk dipakai pada pagi Syawal nanti.

Menurut pengasas produk Oden Viral Cekyana, anak-anaknya bukan hanya tiga orang, tetapi ramai kerana menganggap anak-anak yatim tersebut sebagai anaknya sendiri.

Jadi, disebabkan pernah hidup susah satu ketika dahulu, beliau mudah sebak dan naluri untuk membantu mereka terus ‘membuak-buak’ kerana mahu melihat lebih ramai orang tersenyum bahagia.

Sasar bantu rumah anak2 yatim RM100,000 sebulan

Selain daripada itu, Cekyana dan teamnya sedang merencana untuk menyasarkan bantuan sebanyak RM100,000 setiap bulan kepada rumah anak-anak yatim dan asnaf serta memperluaskan program Jom Beli Baju Raya seperti yang dilakukan itu.

Inisiatif tersebut bukan hanya memberikan kegembiraan kepada anak-anak bertuah berkenaan, bahkan merealisasikan impian mereka mempunyai baju baru.

Semoga limpah rezeki buat Cekyana & Cik Zazaa

Pastinya perkongsian yang dibuat oleh Cekyana ini mendapat perhatian warganet yang rata-rata meninggalkan komen positif dengan memuji tindakan mulia tersebut.

Kami sentiasa doakan Cekyana Semangat terus Cekyana!

Satu dalam sejuta

Mereka juga berharap agar perniagaan Cekyana berkembang maju agar dapat terus berkongsi kenikmatan menjalani kehidupan dengan orang-orang yang kurang bernasib baik.

Bersihkan imej niqabis

Jadi, melihat dari kebaikkan dan kerja amal yang dilakukan Cekyana, sedikit sebanyak imej niqabis yang menjadi perdebatan sejak beberapa hari kebelakangan ini dapat ‘dibersihkan’ kembali dengan membuka mata banyak pihak agar tidak memukul rata wanita berpenampilan seperti itu.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *