Viral

Mungkin Ramai Tak Tahu, 10 Selebriti Ini Kini Menetap Di Luar Negara

Ya, ada beberapa selebriti yang memilih untuk tinggal di luar negara. Mereka bukan sahaja tinggal di sana untuk bekerja, selebriti ini juga ada yang telah mengikut suami atau sedang belajar di luar negara.

Mereka juga sering berkongsi perjalanan kehidupan mereka di sana melalui akaun media sosial. Siapakah mereka? Jom kita tengok beberapa barisan selebriti yang memilih untuk menetap di luar negara yang dapat kami kumpulkan dari berbagai sumber.

1. Azah Aziz

Semenjak mendirikan rumah tangga, pelakon ‘Cinta Korporat’ ini memilih untuk mengikut suaminya berpindah ke Montreal, Kanada. Azah kini memiliki 3 cahaya mata lelaki dan masih belum terfikir untuk pulang ke Malaysia.

2. Anita Sarawak

Ramai yang ingin tahu tentang perkembangan terkini Anita Sarawak. Selepas pulang ke Las Vegas, pihak media tidak lagi mendengar khabar berita tentang penyanyi ini. Apapun peminat tetap mendoakan Anita Sarawak sentiasa berada dalam keadaan yang sihat hendaknya.

3. Dato Shake

Selepas berkahwin dengan wanita yang berasal dari Perancis, Dato Shake memilih untuk tinggal bersama keluarganya di Paris. Pasangan ini telah dikurniakan 3 orang cahaya mata. Ada sumber yang mengatakan, kali terakhir Dato Shake pulang ke Malaysia adalah pada 5 tahun yang lalu.

4. Raja Ilya

Selepas bernikah dengan seorang ahli perniagaan, Raja Ilya memilih untuk mengikut suaminya dan menetap di Australia.

5. Acha Septriasa

Selepas bernikah dengan  Vicky Kharisma pada tahun 2016, Acha mengambil keputusan untuk mengikut suaminya berpindah ke Sydney, Australia dan mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan.

6. Clarissa Puteri

Pelakon ‘Ayat Ayat Cinta’ ini juga memilih untuk tinggal di Melbourne, Australia bersama suami dan 2 lagi anak-anak lelakinya.

7. Dr Amalina Bakri

Setelah menghabiskan pelajaran di United Kingdom, Dr Amalina memilih UK sebagai tempat untuk dirinya bermastautin di sana dan kini dia baru sahaja mendirikan rumah tangga bersama jejaka pilihan hatinya.

8. Sasha Saidin

Sasha Saidin kini memilih untuk menetap di Dubai kerana suaminya yang kini bekerja di bumi Arab.

9. Edry KRU

Dikhabarkan Edry juga memilih untuk menetap di United Kingdom kerana anaknya yang perlu menjalani sekolah khas di Manchester.

10. Wardinah Safiyah

Wardinah Safiyah memilih untuk menetap di Brisbae, Australia. Difahamkan pelakon ini juga sedang melanjutkan pelajaran dalam bidang psikatri.

Itulah antara barisan selebriti yang memilih untuk menetap di luar negara bersama keluarga mereka. Walaupun mereka tinggal jauh dari tanah air, rumah tangga mereka tetap bahagia dan harmoni.

Kerana Anak Edry KRU Sanggup Berhijrah Ke Eropah. Ini Komen Cikgu Anak Edry Tentang Betapa Istimewanya Dia

Penyanyi dan komposer, Edry Abdul Halim bersyukur kerana akhirnya anak ketiganya, Emery, 11, yang merupakan anak autisme sudah bersekolah di Manchester , United Kingdom.

Edry memberitahu Emery mudah untuk menyesuaikan diri dengan persekitaran sekolah tersebut yang dikhaskan untuk anak-anak istimewa seperti anaknya.

“Syukur Emery dah masuk sekolah menengah khas dengan anak2 istimewa yang lain..

“Cikgu kata dia bijak dan cepat sesuaikan diri dengan persekitaran..Wishing the best for my dear son,” tulisnya.

Anggota kumpulan KRU itu berkongsi perkara tersebut di akaun instagram (IG) miliknya.

Terdahulu Edry pernah memberitahu dia membuat keputusan untuk berhijrah bersama keluarganya ke Manchester bagi membolehkan Emery mendapatkan pembelajaran yang terbaik sebagai golongan autisme.

Hampir 19 tahun mendirikan rumah tangga dengan Milia Mohamed dan dikurniakan empat cahaya mata iaitu Emil, 18, Edylia, 15, Emery, 11, dan Elya, 8, Edry mengakui dia tidak pernah meluangkan masa yang banyak dengan keluarga.

Oleh sebab itu, apabila berita pembubaran KRU diumumkan, lelaki berusia 42 tahun itu memberitahu selepas ini fokusnya hanya untuk keluarga, bukan lagi kepada muzik.

Hal ini kerana anak ketiga Edry, Emery merupakan kanak-kanak istimewa autisme yang tidak mampu bercakap sama seperti orang lain. Dia memerlukan sekolah serta pengajian yang berbeza di luar negara.

Bakal berhijrah ke benua Eropah demi memastikan kebajikan anaknya itu terjamin, Edry memberitahu, dia tidak mahu lagi culas dalam memberikan perhatian kepada Emery setelah tanggungjawabnya sebagai anak seni secara rasminya tamat bersama KRU.

 

Dalam perkembangan lain, Edry memberitahu dia tetap akan meneruskan kariernya seperti biasa malah sudah pun melancarkan syarikat rakaman iaitu KRU Entertainment UK Limited yang berpangkalan di Manchaster.

Kata Edry, penubuhan syarikat itu diharap dapat mencari bakat baharu dari Eropah selain memperkenalkan artis dari negara Asia ke sana.

 

“Saya juga akan berulang-alik ke Malaysia… Seboleh-bolehnya sekali dalam dua bulan.

“Sekiranya ada kerja perlu diselesaikan mungkin saya akan lebih kerap pulang ke sini,” jelasnya.

sumber: Astro gempak via mstar / gengjoyah.com

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Sumber:Murai my

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *