Uncategorized

Video: Lelaki Penjawat Awam Umumkan Sokong ɪꜱʀ4ᴇʟ Secara Terbuka, “ɪꜱʀ4ᴇʟ punya jahat, aku suka”

DI KALA Malaysia menyatakan sokongan penuh terhadap ᴘᴀʟᴇꜱ.ᴛɪɴ yang ᴅɪᴢᴀʟɪᴍɪ ᴏʟᴇʜ ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ,

Seorang lelaki yang dipercayai penjawat awam memuat naik video dengan mengatakan dirinya menyokong ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ, mengundang kemarahan netizen.

Video berdurasi satu minit itu menunjukkan, lelaki yang menggunakan nama Pahlawan90 di Tik Tok secara terbuka.

Dan jelas mengatakan dirinya menyokong ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ kerana suka pada ᴋᴇᴢᴀʟɪᴍᴀɴ yang ditonjolkan puak ᴢɪᴏ.ɴɪꜱ berkenaan.

Sementara itu di media sosial, majoriti netizen menggesa pihak berkuasa menyiasat dan mengambil tindakan terhadap lelaki itu.

Tidak kurang juga ada netizen yang berpendapat lelaki itu membuat kenyataan kurang cerdik sedemikian hanya untuk mencari perhatian.

Rakaman Video ada Di Bawah Sekali

           

      

“Bersama ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ! Hidup ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ! Tahu tak kenapa (aku) sokong ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ? Sebab memang aku suka ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ. ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ punya jahat, aku suka.

“Dia punya jahat, dia punya pemberontakan aku suka. Aku tak suka tamadun

Aku suka ᴘᴇᴄᴀʜᴋᴀɴ ketamadunan, suka ᴘᴇᴄᴀʜᴋᴀɴ sifat keperimanusiaan. Jadi ᴋᴇ.ᴊᴀᴍ, aku suka.

“Yesss aku suka hidup dengan suasana yang ᴋᴇ.ᴊᴀᴍ, aku suka wujudkan ᴘᴇᴘᴇʀᴀɴɢᴀɴ sebab itu aku suka ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ. Kan?

Ramai lagi yang suka ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ. Angkat tangan sikit siapa suka ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ. Yay kita geng! Hidup ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ! Betul tak?

“Buat apa hidup baik-baik? Kita ʙᴇʀᴘᴇʀᴀɴɢ, aku suka. Jangan cakap dengan Islam, jangan cakap dengan ʏᴀʜᴜ.ᴅɪ.

Jangan cakap dengan agama lain. Dengan ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ sendiri pun aku suka bergaduh.

Yes, itulah sifat aku. Aku suka bergaduh dengan ɪꜱʀᴀ.ᴇʟ.

“Aku suka bergaduh, aku tak suka hidup secara aman. Aku tak suka, aku tak suka ketenangan. Aku suka ᴘᴇᴘᴇʀᴀɴɢᴀɴ,” katanya.

Selepas video tersebut viral di media sosial, lelaki berkenaan segera menukar nama yang digunakannya di Tik Tok.

Sebelum bertindak menyahaktifkan akaun tersebut kerana dipercayai tidak tahan dengan kecaman netizen.

ᴍᴀʟᴀɴɢɴʏᴀ, nasi telah menjadi bubur apabila ada sumber yang memaklumkan, lelaki terbabit telah dipanggil oleh pihak atasan untuk siasatan lanjut.

“Minta bersabar (semua), dia kerja malam dan telah dipanggil pihak pengurusan tadi.

Ramai yang tengah tunggu kat luar ni. Depan balai pengawal pun dah ada yang menunggu.

“Jenuh nak menjawab sebab satu tempat kerja. Sendiri buat, sendiri tanggung. Dia duduk rumah dalam kuarters, ni tak keluar-keluar,” kata sumber berkenaan.

VIDEO

Klik Disini untuk tonton video

Cik Man Jawab Persoalan, ‘Kenapa Allah Tak Menangkan Pal3stin?’

Sekarang ini, bum1 Pal3stin sedang d1uji dengan ser4ngan-ser4ngan daripada pihak tenter4 zi0.nis Isra3l.

Kekej4m4n Isra3l bukan lagi sesuatu yang rahs1a. Membvnuh demi merampas tanah milik Pal3stin, Israel tidak diiktiraf sebagai sebuah negara kerana secara jelasnya mereka melangg4r und4ng-und4ng antarabangsa sejak berpuluh tahun lalu.

Mungkin ada yang tertanya-tanya mengapa, ‘Kenapa Allah tak menangkan Palestin?’

Ini jawapan daripada Pencetus Ummah Azman atau lebih dikenali sebagai CIk Man dalam kalangan rakyat Malaysia.

Pal3stin sedang menang. Menang dengan semangat j1had yang tumbuh dari iman.

قَدْ أَفْلَحَ ٱلْمُؤْمِنُونَ

“Sesungguhnya berjayalah orang-orang yang beriman”.

Kita lihat mereka berkejaran dalam gemp1ta b0m dan pelvru. Tapi hakikatnya, mereka sedang kejar syah1d, sebaik-baik kem4tian.

Kalau kita kes1an dengan Pal3stin, kita patut lebih kesian pada diri kita kalau tak sudi berdoa untuk mereka.

Padahal benda itu sangat mudah untuk dilakukan. Kita tak galas tugas seberat Umar al Khattab yang membuka Baitul Maqdis dan tidak seperit Solahuddin al Ayubi yang membebaskan Baitul Maqdis dari cengk4man musvh Islam dan tak sehebat Mujahidin Palestin yang setia berjvang untuk pembeb4san Pal3stin.

Lalu bila kita berdoa, kenapa Pal3stin masih tidak menang ?

Kerana rint1han kita menjadi pilihan Allah untuk DIA dengari. Boleh saja Allah lenyapkan per4ng ini 70 tahun yang lalu. Lalu apa yang tinggal untuk kita ? Terus santai di zon selesa ?

Usaha kita iaitu prihatin, risau, doa dan infaq bukan debu yang dipers1akan. Semua itu menempah ganj4ran Allah sebagai umat yang mengambil berat hal saudaranya. Semua itu saham akh1rat buat kita.

Kenapa rakyat Palestin menguk1r senyum ketika ditangk4p tenter4 Isra3l?

Kerana kepercayaan mereka yang padu pada ganj4ran akh1rat. Mereka yakin janji Allah. Masa depan bukan di dunia persinggahan tapi di syvrga abad1.

Jadi bila Y4hudi dan Isra3l akan hancvr ? Mereka sedang bahkan telah lama hancvr. Hancvr dengan tam4k yang akhirnya memberi laluan mudah Muj4hidin untuk menggalas syah1d ke syvrga. InsyaAllah.

Cuma persoalannya, kita di mana sekarang ini?

Allah uji

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *