Uncategorized

Kak KM Ditegur Pu Syed Dan Ustazah Asma, Skali Ustaz Abdullah Khairi Bagi Ayat Lagi Padu..

Tujukan kepada usahawan sensasi Liana Rosli atau lebih mesra disapa Kak KM.

Menurutnya, apabila seseorang itu sentap dengan teguran, maka ia menunjukkan mereka mempunyai iman dalam diri.

“Berubahlah kerana ny4wa ini bukan dalam kawalan kita. Sekejap je Allah boleh tarik.

“Ramai yang jadi jutawan dengan berniaga dan membuat iklan yang patuh syariah.

“Maka rezeki mereka akan berkat, tetapi jika sebaliknya pasti tiada keberkatan dalam rezekimu, sekali pun banyak,” katanya.

Biarpun tidak menyebut nama Kak KM, namun rata-ratanya bertanggapan ia dituju kepada usahawan tersebut.

Ini kerana baru-baru ini, Kak KM muncul di sebuah video sebuah portal yang menyatakan tindakan PU Syed hanya untuk menumpang popularitinya.

Malah, Kak KM dikatakan ber4ng apabila PU Syed mengatakan dia berniaga dengan cara d0sa.

“Aku bukan jual ba**, bukan jual benda har4m. Kenapa nak cakap aku ber0sa duit tak berkat

“Kau jangan ambil kerja tuhan, aku dah cakap banyak kali,” katanya.

View this post on Instagram

Terdahulu, isu antara PU Syed dan Kak KM mula tercetus apabila pendakwah itu memuat naik satu posting menasihati usahawan tersebut.

“Untuk makluman ambe dah beberapa kali tegur Kak KM ni, namun tiada hasil.

“Kita hanya mampu doa, moga dia sedar. Tubvhnya itu bukan seperti haiwan yang boleh ditonton senang-senang oleh makhluk lain, kecuali mahramnya sahaja.

“Bahagian dunia ni sementara sahaja, celaka di akhirat adalah yang paling sengsara.

“Berniaga dengan cara dosa, maka rezekimu tidak berkat bahkan mendatangkan d0sa,” katanya.

KOMEN USTAZ ABDULLAH KHAIRI :

Giliran Ustazah Asma’ pula tegur Kak KM “kami bukan melakukan kerja tuhan tetapi..”

Selepas Pencetus Ummah (PU) Syed, kini tiba giliran pendakwah terkenal, Ustazah Asma’ Harun mene.gur aksi keterlaluan seorang pen.gasas dalam mempromosikan produk.

Tulisnya dalam satu hantaran di Facebook, dalam memberi te.gu.ran tiada siapa yang mengambil kerja Tuhan, sebaliknya mereka sedaya upaya melaksanakan tugas yang telah diperintahkan sebagai saudara Islam.

Saya juga sayang dan hormat kamu, tapi lebih sayang kepada masyarakat dan generasi anak-anak kita yang telah dirosak.kan minda dan akhl.ak oleh sebahagian selebriti, influe.ncer, founder produk dan sesiapa sahaja yang tidak bermoral di media sosial.

Jelas Ustazah Asma’ lagi, teguran yang dibuat para pendak.wah juga tidak bertujuan untuk menumpang popu.lariti. Baginya pen.garuh bukanlah satu kebanggaan sebaliknya hanya amanah untuk digunakan ke arah kebaikan.

Menurutnya, sebelum ini beliau kerap menerima aduan mengenai aksi-aksi ghairah usahawan berkenaan yang dilakukan secara terbuka. Bukan usahawan itu sahaja, malah ramai dalam kalangan netizen yang melakukan perkara sama.

Pendakwah ini turut menolak dak.waan teguran yang dibuat untuk menerakan sege.lintir orang. Katanya, sebagai umat Islam, adalah wajib untuk kita menyelamatkan saudara seagama seramai mungkin.

Ustazah Asma’ turut menegur usahawan itu yang seolah-olah menyalahkan Allah SWT kerana belum diberikan hidayah oleh-Nya. Malah, usahawan itu diminta berhenti mempromosikan maksiat secara terbuka di media sosial.

Kesalahan nyata dan sengaja dalam perkara agama oleh seorang ternama, selebriti, pembesar dan seumpamanya yang dilakukan di khalayak, maka pandangan paling kuat ialah ditegur di khalayak ramai.

Seandainya kita sentiasa diberikan nikmat yang melim.pah-ruah tanpa henti walaupun hidup dalam keadaan fasiq iaitu berterusan melakukan maksi.at yang nyata, berhati-hatilah dengan rezeki yang dikurniakan Maha Pemberi Rezeki kepada kita.

Pendakwah ini turut menyarankan institusi bertanggungjawab mengambil tin.dakan segera dalam menangani isu kelu.ca.han secara terbuka ini.

Kredit: Ustazah Asma’ Harun

 

Sumber : Gempak/trendingsangat

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *