Uncategorized

Tergerak hati utk pulang ke rumah dek sbb tertinggal bag kerja. Hairan lihat kereta suami di garaj lantas ku segera check bilik.

Assalamualaikum semua. Terima kasih admin IIUM Confession atas keizinan untuk menyiarkan kisah saya. Nama ku J, Seorang surirumah. ketika dahulu aku adalah seorang pensyarah di salah sebuah Universiti Swasta,

Namun ku korbankan kerjaya demi memberi sepenuh perhatian kepada anak-anak dan rumahtangga. Perkahwinan ku telah berusia 17 tahun dikurniakan 3 cahayamata 15, 13 dan 10.

Suamiku seorang yang baik, bertanggungjawab terhadap keluarga, anak-anak dan kedua ibubapa nya dan juga ibubapaku. Seorang yang ringan tulang membantu kerja-kerja dirumah. Justeru sesiapa sahaja yang mengenaliku merasakan aku adalah wanita terbahagia.

Namun tiada siapa yang mengetahui. Suamiku mempunyai sisi gelap di dalam rumahtangga kami. Aku mula mengetahui perbuatan suamiku setelah setahun mendirikan rumahtangga. Suamiku gemar melanggan wanita diluar.

Di awal perkahwinan suamiku tertangkap olehku membawa wanita balik ke rumahku. Allah Maha Pengasih.. Tergerak hatiku untuk pulang kerumah dek kerana tertinggal bag kerja ku ketika itu.

Hairan melihat kereta suamiku di garaj rumah lantas ku segera ke bilik kami. Suami ku bersama seorang wanita warga asing di atas katil kami.

Long story short, Selama 17 tahun perkahwinan Aku terus menyimpan dan memendam rasa demi menjaga aib suami. Sama sekali aku tidak pernah bercerita kepada sesiapa pon perihal sisi gelap suamiku.

Suami tidak pernah serik sering bertukar-tukar pasangan. Pernah ku beri kata dua kepadanya namun dalam diam dia masih lagi dengan kegiatan sisi gelapnya.

Berkali-kali ku beri peluang kepadanya Ku mohon dia bertaubat. Namun semuanya sia-sia.

Seringkali ku terjumpa bukti-bukti kegiatan nya (kadang-kadang terjumpa kondom, resit hotel dan pernah terjumpa coli di dalam bag kerjanya). Aku tak cerdik?! Biarkan diriku diperlakukan sedemikian?

Ya aku tak cerdik!! ketak cerdikan aku adalah demi pengorbanan ku untuk orang lain. Untuk anak-anakku yang sememangnya amat rapat dengan suamiku. Berkorban untuk kedua ibubapanya.

Ibubapa agak uzur dan pasti dah dapat menerima jika mengetahui sisi gelap anaknya. Tiada siapa mengetahui masalah rumahtangga kami. Siapa sahaja yang mengenali kami pasti merasakan kami adalah pasangan yang bahagia.

Suami ku tetap ‘portray’ kan dirinya seorang yang baik. Dan layananku terhadap suami masih sama.

Makan, minum nya tetap kujaga walaupon hatiku amat hancur. Kini genap 5 tahun suamiku tidak menyentuh dan menunaikan nafkah batin kepada ku.

Pelbagai usaha ku lakukan untuk menarik ‘minat’ nya terhadap ku. Ku berhias, membeli ling’erie yang hot dan se’xy namun suamiku langsung tidak mempedulikan ku.

Walaupon kadang-kadang aku berasa jijik ingin bersamanya dek kerana suami masih melanggan wanita diluar.

Ya katalah aku tak cerdik. Aku terima… Cuma satu aku minta Doakan aku terus kuat untuk hadap semua ni. Kuat demi anak-anak dan kedua ibubapanya. – Mdm J (Bukan nama sebenar)

Komen warganet

Noradila:
Apa pun awak isteri yg baik.. Kerana awak masih mampu bersabar dan mementingkan orang lain walau orang tidak fikirkan awak. Sungguh ketaatan awak bukan biasa2 kerana permpuan biasa belum tentu mampu dan sesabar awak. Semoga dipermudahkan urusan dan diberi jalan penyelesaian yg terbaik drpd Allah.

Buserra:
Saja nak tanya.. Kalau anda dah tahu tak cerdik, masih mampu bertahan, masih setia menutup aib suami, masih boleh pejam mata terhadap kemungkaran, masih tak takut bersubahat, masih mampu rawat hati sendiri dan tak bimbang tentang jangkitan penyakit, jadi….Apa tujuan anda meluah rasa di sini?

Janganlah redupkam hati kami pada musim tengkujuh macam sekarang ni dengan memikirkan ada lagi manusia seperti anda yang kekal bertahan walaupun situasinya amat menjijikkan.

Atas katil sendiri kot! Saya kenot brain puan. Serius. Dalam kecewa² tu, anda bergolek juga di atas katil yang sama. Macam tu ke? Adoiii.

Cik puan ria:
Rasa kesian, tapi benda tetap silap atas pilihan sendiri ..tapi yalah…bukan mudah, demi anak anak kan..tapi bagi saya, sbb sis masih terus memaafkan perangai suami tak berubah..moga saja ada jalan lebih baik utk sis dan anak anak sis…

Sementara hati masih berbelah bagi, simpan segala bukti perbuatan suami ya sis…orang yang pandai berpura pura, risau sis yang disalahkan orang sekeliling satu masa nanti bila segalanya perlu diceritakan. Semoga kuat dan Allah beri jalan terbaik…aamiin

Zaidah:
Saya rasa Puan confessor kena cari kekuatan keluar dari toxic marriage. Suami Puan jer yg rasa bahagia dlm hubungan ni manakala Puan sebaliknya. Sangat x adil. Dlm hal ni dah kena selfish, boleh mohon fasakh sbb yg suami ada bukti buat maks’iat zi’na. Dah bertahun jaga aib dia.

Sedangkan suami tu x jaga aib dia sendiri. Dah bertahun tp masih x bertaubat. He is not worth it all. You deserve a better life . Pergi mahkamah, failkan penceraian.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *