Uncategorized

Suami kritikal koma kemalangan. Tergerak hati nak buka beg galas suami mlm 2. Terus sy minta izin doktor nak bisik sesuatu pd suami yg x sedar diri itu.

Gambar sekadar hiasan. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.

Mohon hide profile saya yaa. Saya sekadar nak berkongsi pengalaman. Saya dan suami sudah berumah tangga untuk beberapa tahun dan alhamdulillah kami dikurniakan seorang anak yang sangqt baik. Dari awal perkahwinan saya tak pernah check hp suami saya sebab level kepercayaan saya pada dia sangat la tnggi

Sampi la 1 masa tu instinct saya kata suami saya ada perempuan lain belakang saya. Untuk tempoh beberapa bulan saya bg hint kat dia tp dia tetap tak mengaku.

Tapi hati saya memang kuat kata dia ada perempuan lain kat belakang saya dan menguatkan lagi instinct saya bila suami saya tak bagi langsung saya pegang hp dia dan dia off notifications dia.

Suami juga ada selalu bawak beg galas pergi kemana-mana saja. Tapi dia tak pernah bawak masuk beg 2 dalam rumah tinggal di kereta. Pernah dia larang saya jangan buka beg itu sebab banyak borang kerja katanya. Saya ikutkan saja, tapi dalam hati memang ada rasa macam ada sesuatu suami cuba sembunyikan.

Nak dijadikan cerita 1 day suami saya kemlangan jalan raya dan keadaan suami sangat kr1tikal tak sedarkan diri. Saya bergegas ke hspital dan uruskan hal suami saya tu.

Saya tergerak hati nak belek beg galas yang dia selalu guna tu. Saya tengok dalam beg dia penuh dengan surat2 cinta, nota2 cinta dia dengan gf dia dan beg yang dia selalu guna tu rupa nya gf dia yang belikan.

Allahu. Hncur luluh hati saya masa tu tp saya kuatkan hati saya dan saya taknk fikirkan hal tu sebab keselamatan suami saya yang penting. Suami saya k0ma selepas oper4tion sebab head injvry dia agak terok.

Pada ketika itu hati saya tak tenang sebab risaukan suami saya dan terfikir2 tentang skndal suami saya tu.

Saya tak boleh nak buka telefon suami saya sebab suami saya dah tukar password. Lepas tu saya tergerak hati untuk call no suami saya guna hp saya dan bila saya tgk rupa nya suami saya takde safe no saya. Naik no je…

Selalu suami saya save nama saya, CINTAKU. Allah, hncur lebur hati saya ketika itu.. Menangis saya. Masa ni suami saya dah seminggu lebih k0ma tak sedarkan diri until 1day doktor call saya nak jmpa..

Saya jmpa doktor dan dktor benarkan saya jmpa suami saya (musim c0vid pelawat tak dibenarkan masuk melawat pesaakit dan ketika ni hati saya benar2 kecewa dengan suami tp risaukan keadaan dia).

Dktor ckp keadaan dia masih sama dan tak ada apa2 respond positive dari suami… Dktor benarkan saya jmpa dia dan bercakap dengan dia mana tau boleh bantu dia sedar.

Pada masa tu saya takde apa nk ckp pada dia kerana saya btol2 kecewa dengan dia. Dktor terkejut dan dktor benarkan saya balik.

Saya balik rumah dan cuba pujuk hati saya utk terima dan maafkan segala perbuatan suami saya kerana keadaan dia sekarang ni 50/50. Mlm tu saya tak tdo.

Saya solat sunat, mengaji dan baca yassin dan minta pertolongan dari Allah. Lps tu saya tertido di sejadah. Saya tak ada mimpi apa pon masa tertido tu tp hati saya tenang dan redha dengan semua yang berlaku.

Saya tak putus2 doakan suami saya. Pagi tu saya call dktor minta izin dktor utk jmpa suami saya dan bercakap dengan dia kerana smlm saya tak bercakap dengan dia.

Dktor izinkan tp hanya 10 min sahaja. Saya msok, saya bisik di telinga kanan dia. Saya ckp, hon (a.k.a HONEY), ayang tau apa yang honey buat buat belakang ayang..

Takpe hon, ayang maafkan hon dan redha segala nya. Ayang pon minta maaf ats segala kesalahan ayang pada hon. Hon bangun ya. Anak kita tunggu ni. Family semua tunggu hon bangun.

Hon kena bangun tau. TAK apa, ayang tak marah. Ayang dah redha. Saya pegang usap bahu suami saya sebab suami saya suka kalau saya buat macam tu pada dia.

Saya keluar terus balik. Balik dengan hati yang betol2 tenang.. Keesokan pagi, saya call w4d suami saya (saya memang hari2 call sebab nak tau perkembangan suami) dan alhamdulillah nurse yang jaga suami saya cakap suami saya dah sedar. Allahu akbar. Masa tu saya happy tak tau nak ckp mcm mana.

Saya masih tak dibenarkan pergi tgk suami tp doktor kata suami saya akan terus dipantau dan kalau suami saya makin sihat, suami saya akn dipindahkan ke w4d biasa.

Alhandulillah suami saya semakin sihat dan dipindahkan ke w4d biasa… Saya pulak teros cuti (sebab saya bekerja) dan fully jaga suami saya.

Bila suami saya dh boleh balik rumah, lepas kami solat, suami saya pluk saya sambil menangis dan mengaku segala perbuatan dia dibelakang saya.

Masa tu saya hanya senyum dan maafkan dia dan alhamdulillah suami saya sekarang ni dah 100% sihat dan hp dia tak ada password dan dia tak ada rahsia apa2 dari saya.

Hopefully suami saya betol2 berubah. Saya berserah segalanya pada Allah..
(P/S: MAAF CERITA PANJANG SGT. SEKADAR NAK BERKONGSI.. kepada PEMBACA2, TUAN/PUAN BOLEH BUAT KESIMPULAN SENDIRI DARI CERITA SAYA NI)

Komen warganet
Aifa Hana, Utk pengetahuan wanita2 sklian….yg brnama lelaki a.k.a suami jgn pernah letak kprcyaan dkt dia 100%..sbb ujian rumhtgga itu benar…dia akn dtg bila2 msa sj xawl kwen prtghn pkhwinan xpn hujung prkhwinan..

msa ni dh krepot…dr sudut pndgn org sekeliling hmpr 50-70% jgk psgn yg diuji dgn khdiran org ke 3..klo letak kprcyaan 100% skli kena bkn jatuh trduduk ja..trgolek jatuh dlm gaung pn blh..

hahahha spa yg harini mgkin suami dia baik gila lyn ampa seisi kluarga dgn baik tp smpn la sikit rsa curiga sbb xmgkin 1 hari dia akn buat hal..manusia hati brbolak balik…

klo dlm hati ada jgk prasaan curiga jd apa2 kita smpat halang…yg dk pcya 100% tu yg bhya sdaq2 laki dh kwen len 2 3 thn dh..kita baru nk tau…xleh buat apa dh

Faezah Lee, Betol kdg tak perlu nk check bagai atau kontrol sangat sbb lelaki ni klu dh ‘gila’ dia dtg klu kita tunjuk sangat yg kita ambik tau sangat psl apa yg dia buat belakang kita, dia makin buat dan rasa dia hebat..

InshaaAllah Allah akan tunjuk..tu nasib baik hidup lg Allah bagi peluang kedua kat dia..suh dia minta ampun dgn bini dia..dan beribu penyesalan stlh apa yg dia dh buat belakang bini dia..klu tak kerana kem4langan tu mesti dia hanyut dgn dunia dia dan trus buat smpai HON mamposss.

Johan Hana, Apabila meletakkan keseluruhan kepercayaan dan pengharapan kepada yang Haq. Maka hasilnya amatlah menanjubkan. Manusia boleh berubah atas kehendakNya.

Nasib dan situasi boleh boleh diubah dengan doa dan usaha yang seiring. Satu teladan yang dapat dinilai keberkatan Nya. Semoga keluarga puan dalam lindunganNya.

Kistina Riena, cuma nk ckp. . boleh x lepas nii akak tukar nama pnggilan kt suami akak tuu. . bukan ap, setiap kali baca pkataan ‘hon’ tuu aku asyik tebayang2 kerete ngan hon kt stereng tuu. . agak terganggu disitu bila baca n bayangkan keadaan tuu. . maaf yer kak, sye terpaksa jujur tentang nii

Kredit:kisahkini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *