Uncategorized

Rupanya Ini Sbb Kenapa Pemandu Tak Berani Tegur Kanak² Prmpuan ‘Bersantai’ Bawah Treler yg Bergerak

Tindakan kanak-kanak yang bermain di jalan raya secara sesuka hati sememangnya boleh mengundang bahaya kepada pemandu lain.

Walaupun perkara ini sudah banyak kali menjadi perbahasan.

Namun hal tersebut agak sukar dikawal kerana ada sesetengah kanak-kanak memang sukar untuk dinasihati.

Perkara ini samalah seperti tularnya satu video yang diperoleh daripada aplikasi TikTok milik @dato69nadi77.

Ini apabila memuat naik situasi seorang kanak-kanak yang duduk di bawah treler yang sedang berhenti di lampu isyarat.

Pastinya ia sangat membahayakan kerana bila-bila sahaja kanak-kanak tersebut boleh digilis andai tersilap langkah.

Dia juga dilihat dengan selamba duduk sambil menghayun-hayun kaki dia bawah treler tanpa sedikit pun perasaan takut.

Rakaman Video ada di Bawah Sekali

Rupanya Ini Sbb Kenapa Pemandu Tak Berani Tegur Kanak² Prmpuan 'Bersantai' Bawah Treler yg Bergerak

Tak ada orang nak tarik ke budak tu

Orang sabah je faham

Bukan boleh kena tegur sebarangan diorang ni

Sehubungan dengan perkongsian video tersebut, ramai yang telah meninggalkan komen dengan pelbagai respon.

Ada yang menegur tindakan perakam kerana langsung tidak menegur kanak-kanak berkenaan sedangkan dia tahu ia perkara merbahaya.

Namun, ramai juga yang mempertahankan tindakan perakam video kerana kanak-kanak tersebut merupakan masyarakat Palauh yang ramai sudah faham benar dengan gerak geri mereka di sekitar Sabah.

Sumber: TikTok @dato69nadi77

Kredit:budaksitu.pw

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *