Uncategorized

“S0P Mcm B4ng*ng..” – Wanita Luah Kecewa Terpksa BersaIin Dlm Kereta. Bila Pergi Hospital Swasta, Lain Pulak Jadinya

PROSES kelahiran adalah situasi yang mencemaskan dua nyawa iaitu ibu dan bayi. Kerap kali dipesan wanita hamil perlu ke hospital sekiranya sudah mempunyai tanda-tanda untuk bersalin.

Namun, lain pula halnya yang berlaku di Pulau Pinang. Seorang ibu terpaksa melahirkan bayinya di dalam kereta gara-gara tidak sempat sampai ke hospital semula

Dalam satu hantaran di laman sosial Facebook Penangku Viral, wanita berkenaan terdahulu pergi ke sebuah hospital kerajaan kerana sudah mempunyai tanda-tanda bersalin pada jam 11.00 pagi.

Tular baru-baru ini, seorang ibu melahirkan anak di dalam kereta akibat ‘procedure’ sebuah hospital kerajaan yang terlampau ket.4t, mengh4lau semula wan1ta m4.lang tersebut untuk pulang kononnya waktu bers4.lin masih belum sampai.

Daftar masuk pukul 11, d0ktor survh balik walau bukaan dah 2cm

Menerusi posting Faceb00k Penangku Viral, wanita tersebut difahamkan telah mendaftar masuk di Hospital Seberang Jaya pada jam 11 pagi, namun disuruh balik pada jam 12.30 tengah hari walaupon bukaan telah 2cm lebar dan kononnya waktu melahirkan anak masih terlalu awal.

Dah merayu banyak kali, ditolak dan terpaksa balik

Lebih kejam, wanita ini telah merayu berkali-kali untuk meneruskan proses bers4.lin, namun ditolak oleh doktor dan akhirnya dia terpaksa pulang ke rumah di Sg Ara Bayan Lepas, yang terletak agak jauh dari hospital jika berlaku sebarang kecemasan.

D4.r4.h turun banyak, bers4.lin dalam kereta

Akibat trafik yang terlampau ses4k, wanita m4.lang ini akhirnya melahirkan anaknya di dalam kereta sebelum berlaku pend4.r4.han yang sangat banyak.

Wanita itu akhirnya melahirkan bayi di dalam kereta sewaktu dalam perjalanan ke hospital, sebelum suaminya membawanya ke sebuah hospital swasta terdekat.

Terpaksa Bayar Bil Hospital Swasta

Menerusi hantaran itu juga, suami wanita tersebut meluahkan rasa kecewa kerana terpaksa membayar bil hospital “tidak dijangka”, dan menyalahkan pihak hospital pertama kerana meminta isterinya pulang ke rumah, sebelum itu.

Difahamkan, sebaik mendengar aduan isterinya, mereka bergegas ke Hospital Besar Pulau Pinang namun asbab trafik yg ses.4k, anggaran masa untuk tiba di Hospital Seberang Jaya mengambil masa sehingga 1 jam 20 minit.

“Terlalu ambil mudah…”

Tinjauan ke ruangan komen mendapati ramai melvahkan rasa kekecewaan kepada pihak pengvrusan hospital. Ada juga yang berkongsi kisah pernah berhadapan dengan situasi yang sama.

K0MEN NETIZEN:

Walau bagaimanapun sejak kisah ini tular, belum ada penjelasan daripada mana-mana pihak susulan apa sebenarnya yang berlaku.

Untuk pengetahuan para pembaca, proses kelahiran yang tidak dipantau kakitangan terlatih dan bertauliah adalah berb4haya.

Ia mendedahkan ibu dan bayi kepada pelbagai risiko seperti tumpah darah, bayi lem4s, j4ngkitan kum4n dan sebagainya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *