Uncategorized

‘Punca Mak Dia Order Air Lemon’ – Kedai Tular Maaki Pelanggan, Pihak Kedai Tampil Jelaskan Perkara Sbenar

Lidah lebih tajam daripada ‘pedang’, itulah pepatah yang sesuai digunakan untuk peniaga restoran ini yang menyakiti hati pelanggannya dengan kata-kata.

Melalui satu perkongsian video di Twitter, rakaman menunjukkan seorang pekerja restoran menjer1t mem4ki hamun pelanggan.

RAKAMAN VIDEO KEJADIAN ADA DI BAWAH SEKALI

Menerusi perkongsian SisYana Lashes, dia mengalami satu pengalaman buruk ketika sedang makan di sebuah restoran di bandar bersejarah ini.

Hatinya amat terkilan kerana kedai makan yang dia suka sebelum ini dan ingin kongsikan nikmatnya dengan ahli keluarga dari Singapura rasai menjadi satu memori gelap.

Mulut bi4dap, m4ki hamun pelanggan, sindir pelanggan

Kisahnya bermula apabila dia bersama keluarga datang ke kedai makan tersebut pada jam 2 petang, mereka lihat lauk yang dihidangkan seperti mana pelanggan lain yang biasa lakukan.

“Tanye lauk ni je yg tinggal kak? Akak kat cermin tu jawab ha ye, sebab ada ikan pari aku terus order semua suruh hidang maknanya ada lah lauk lagikan. Kalau habis kau cakap lah dah habis, makcik puaka menyampuk “kau datang dah pukul berapa kalau ada gajah, gajah pun habis.”

Wanita ini mula tersentak dengan kata-kata makcik yang menjaga makanan itu, tapi dia abaikan sebab dah terlalu lapar.

“Kalau betul tak bagi kami makan kat sini dengan secara warasnya sebagai manusia ckp dengan baik maaf dik dh tutup atau kami tak terima pelangan lagi maaf. Dari aku masuk sampailah dah bayar dan balik perkataan MAAF langsung takda.”

Menurut wanita ini, makcik dari kedai makan tersebut pernah viral dengan mulutnya yang lancang, tapi tak ambil pusing sampailah kena pada diri sendiri.

Sepanjang mereka sekeluarga tengah makan, makcik tersebut dikatakan membebel tanpa henti dan dia menyatakan bahawa bebelan itu ditujukan kepada mereka sekeluarga.

“Dah order tengah santai menghayati lauk-lauk kat depan mata aku tu, masalahnya radio aku tak dengar yang aku dengar makcik tu bebel dengan gigi sebatangnya dia bebel “mengatuss tak habis-habis” macam punca hal ni tadi dari family aku. Aku pelik lah apa masalah makcik ni ek apa salah family aku ni.”

“Tengah makan pelik memikirkan apa puakanya mulut makcik ni membebelkan pasal family aku ni. Apa yang tak sudah-sudah lagi ni. Aku ni dah duduk makan dah ni. Macam panas nau hati makcik tu dengan kami! Tak suke halau je tak ni bebel-bebel macam orang bodoh!”

Pada waktu ini, wanita ini sudah mula rasa pelik dengan sikap makcik itu, tapi bebelan itu jadi makin keterlaluan sampai ibunya bersuara dan lebih biadap lagi ibunya dimaki balik.

“Nasiblah aku ni pandang muka mak aku, paklong maklong aku dari singapore tu. Kalau tak aduhai malas cakap ah, lgpun org tua aku ni malas layan tapi bila apa yg korang dengar video tu memekik-mekik korang rasa? Bila mak aku bersuara anak dia pulak menyampuk mak1kan mak aku. Betul le org kata maacm mana mak macam tu le anak.

Bil RM240

Keseluruhan bil dikenakan berharga RM 240, disebabkan dah tak tahan dengan perangai dan layanan buruk orang kedai tu, mereka hanya bayar tanpa banyak tanya.

“Kalau betul dia kira halalkan kalau main tikam dunia akhirat aku tak halalkan pandai-pandai lah jawab kat sana nanti hehe. Selama aku hidup macam mana mak aku pun cakap pertama kali jumpa org berniaga macam ni. Mulut-mulut puaka pun sampai hari ni customer dia ramai tau.”

Kesabaran wanita ini dah sampai ke penghujung apabila layanan buruk yang diterima itu ‘disulamkan’ dengan sindiran.

“Ada ke patut makcik tu kata “takda hasil le tu makan telur dadar je, takde duit jangan bawak mak bapak makan” aduhhh macam kena toreh-toreh hati aku ni. Hidup kau lagi   sedih makcik hanya mampu duk pelusuk dapur jadi radio buruk dari anak-anak bawak kau pergi makan!”

Sebagai warga Melaka, wanita ini menyatakan dirinya sangat malu dengan cara biadap sebegini. Katanya lagi, sedara maranya yang datang dari Singapura sendiri malu dengan sikap mereka.

      

Perbulan Whatsapp Dipercayai Wakil Kedai Tersebut Berkenaan Kes Tular :

 

Tonton video:

Sumber: Twitter @isusemasaviral, BuketinMalaysia, Lobakmerah

 

Apa pendapat anda? Kongsikan di ruangan komen, dan jangan lupa kongsikan artikel ini pada rakan rakan. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *