Uncategorized

“Bukan Suami Awk Tepuk Pnggung Saya!”- Ifa Raziah Di Tegur Netlzen, Sekali Dia Jawab Mmg Mkn Dalam

Pelakon dan selebriti sensasi, Ifa Raziah, 47, menjelaskan, aksi menari di Tiktok termasuk video tepuk punggung bersama tiga lagi usahawan kontroversi tanah air yang tular baru-baru ini adalah sekadar kandungan hiburan semata-mata.

Menurut Ifa, tidak wajar untuk netizen menjadikan ia sebagai satu isu besar kerana platform Tiktok dan seumpamanya diwujudkan untuk segmen hiburan buat semua penggunanya.

 

Video ada di bawah sekali..

“Nama pun untuk hiburan. Tiktok itu diwujudkan untuk orang hilangkan stres, jadi kita gunakan platform itu untuk hiburanlah. Kalau awak masuk untuk meroyan disitu, apa faedahnya?Pergilah tempat lain.

“Tempat itu untuk berhibur, dan kita gunakan juga untuk orang kenal jenama kita dan sebagai contoh saya nak promosi acara Starvendor dengan cara menari, apa salahnya?

“Kalau orang lain menari tak ada orang kisah, tapi bila saya buat, kenapa kisahkan pula?”katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia semalam.

Bukannya saya berb0gel atau selak kain sehingga nampak bahagian yang tidak sepatutnya IFA RAZIAH PENYANYI

Selain itu, kata Ifa, dia meluahkan rasa kesal kerana dirinya sentiasa ‘diserang’ netizen sedangkan terdapat ramai lagi pengguna media sosial yang melakukan aksi melampau dan seksi.

“Ramai lagi yang menari melampau, bertudung litup, tapi tayang payudara dan sebagainya. Kenapa yang itu netizen tak kisahkan? Saya menari takdelah melampau.

“Hairan jugalah saya, kenapa ramai benar netizen yang susah hati?Saya pun artis, dan tugas saya menghiburkan orang dan itu adalah bahan kandungan hiburan. Orang yang mengata itu ini pun, dalam keji, dia tengok juga,”katanya.

Dalam pada itu, Ifa juga menjelaskan bahawa dia cuma berseronok melakukan aksi bertepuk itu dengan tiga rakannya yang lain iaitu Datuk Seri Vida, Cheta Pot Pet dan Kak KM setelah lama tidak bertemu menerusi video yang tular.

“Macamlah engkau orang tak pernah bertepuk bertampar dengan geng sendiri. Masa macam inilah kami nak bergelak ketawa hilangkan stres, kami pun penat kerja. Sesekali jumpa, apa salahnya nak buat kandungan bertepuk amai-amai begitu.

 

“Kalau rasa nak bertepuk amai sama, jangan lupa datang nanti ke acara kami bermula 24 hingga 27 Jun ini di Malaysia Grand Bazaar, Lalaport,”katanya.

Bukannya suami awak yang tepuk punggung saya. Perbuatan itu dilakukan sesama wanita ujarnya.

Terdahulu, satu video yang dimuat naik Kak KM atau nama sebenarnya Liana Rosli di Instagram baru-baru ini menjadi tular hingga mencetuskan kritikan dan amarah warganet.

Di ruangan komen ada yang menyebut mereka bagai hilang maruah dan segala teguran sebelum ini seperti tidak diendahkan.

Pendakwah bebas, PU Amin turut menegur tindakan sekumpulan pengasas produk tempatan susulan tularnya video tepuk punggung baru-baru ini.

Dalam hantaran video di TlkTok, kata PU Amin, aksi itu seakan-akan tldak memikirkan soal maruah dan sensitiviti agama Islam.

 

“Ingat balasan, ingot azab, ingot bala bencana Allah SWT. Bertepuk tampar punggung di khalayak awam. Ramai yang menantikan, ramai saksikan. Boleh jadi trend ka selepas ni. Ramai tengok, macam syok ja. Jangan sampai macam to sekali.

“Yang buat ni bukan anak orang, tapi mak-mak orang yang buat perangai macam ni. Kadang-kadang tak fikir ka fasal maruah diri, tak fikir ka fasal sensltlviti agama dan tak fikir ka anak-anak kecil kita tengok video macam ni?” ujarnya.

Video yang viral itu membabitkan empat usahawan tempatan popular iaitu Ifa Raziah, Datuk Seri Vida, Kak KM dan Cheta Pot Pet.

Tambah PU Amin lagi, tindakan tanpa kawalan itu didorong oleh galakan dan sokongan masyarakat semasa terhadap mereka.

“Kita pun kadang mungkin dibeli dengan kekayaan dia. Dia suka puji puja, kita sokong dia. Kita tak pernah rasa nak boikot dia. Sebab apa, sebab kita suka tengok kekayaan orang macam ni.

“Tak boleh kita meniaga jual badan kita. Berhentilah dari perangai macam ni. Takut anak-anak kita pun ikut benda sama. Moga moga Allah pelihara kita. Jangan sebab benda macam ni turun pula baIa bencana,” katanya.

Aksi tepuk punggung selebriti, usahawan undang kritika

“Kekayaan dunia yang mereka cari menjadikan mereka terus miskin. Moga Allah ampuni mereka.”

Itu status hantaran seorang pengguna Facebook yang merujuk kepada aksi tepuk punggung membabitkan empat selebriti dan usahawan iaitu penyanyi Ifa Raziah, Datuk Seri Vida, Kak KM dan Cheta Pot Pet.

Video dimuat naik Kak KM atau nama sebenarnya Liana Rosli di Instagram itu tular hingga mencetuskan kritikan dan amarah warganet.

Di ruangan komen ada yang menyebut mereka bagai hilang maruah dan segala teguran sebelum ini seperti tidak diendahkan.

Penyanyi juga artis versatil Ifa Raziah berkata, perlakuan mereka itu sekadar aksi tepuk manja dalam kalangan kawan-kawan.

“Itu namanya tepuk-tepuk manja dalam kalangan kawan-kawan yang lama tak jumpa. Tepuk amai-amai manja. Macamlah mereka (netizen) tak pernah bertepuk gurau senda dengan kawan mereka. Lagi pun semua kawan-kawan dan kami wanita. Lainlah kalau lelaki atau mana-mana jantan tepuk, itu lain cerita.

“Bila Kak KM buat macam tu, kami tak ada apa nak marah pun. Kami positif saja, sebab kami berkawan dan tak pernah saling menjatuhkan. Saya tahu Kak KM akan muat naik, tular dan mengundang caci maki serta marah,” katanya kepada Harian Metro.

 

Menurut Ifa, video yang dirakam selepas acara sidang media Minggu Usahawan Negara 2022 di Malaysian Grand Bazaar@Lalaport BBC yang bakal berlangsung pada 24-27 Jun itu hanya hiburan.

“Ini pun hiburan juga. Kalau tak, tak adalah hiburan. Netizen ni, cakap tak suka, siap maki hamun, tapi tengok juga. Mereka ‘follow’ juga nak tahu apa saya buat. Setiap hari jumlah yang menonton tu naik.

“Apa yang elok saya cakap dan buat, tak nak pula tularkan. Yang ‘bodoh’ macam ni pula ditularkan. Mereka pula yang tekanan tengok,” katanya.

Terdahulu, video dimuat naik Kak KM itu sudah mencecah lebih 271,000 tontonan dan lebih 400 komen.

Menerusi video itu, Kak KM yang mengenakan baju kebaya menepuk punggung tiga rakan usahawannya itu.

“Punggung siapa yang paling mencengkam sekali, kita tengok! Jadi siapa nak dapatkan punggung paling ‘aum’ sekali, korang kena datang,” katanya.

Antara komen netizen:

Sekurang2nya adinda terpilih utk dsedarkn lebih awal.Masa kecil dulu tangan abg pernah terbakar ketika main mancis,sakit bkn kepalang.Itu baru api mancis dik.

Klau teguran tak terima .sudah..tpi amat memalu kn..sepatutnya org2 yg dikenali tunjuk yg baik2 ni yg tak berfeadah utk generasi yg muda2 ikut…

Assalam ada sebab tu.jangan kecam apa yang kita tak nampak didepan mata menutup aib seseorang disalah erti kan. sabar dan redha Allah saja yang tahu

Sbb Awak kata dah ke Mekah 3x tapi masih melakukan Maksiat.Maknanya Ibadat awak masih dingin di sisi Allah.

Islam datang dalam keadaan asing dan kembali dalam keadaan asing, maka beruntunglah orang orang yang asing.

Lihat Video:

 

Sumber:utusan

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.