Uncategorized

Wanita Order Roti Canai. Ingatkan Kunyah Daging, Sekali Bila Tengok Buat Dia Terus Men4ngis

Prinsip keselamatan makanan ber.tujuan untuk mengelakkan makanan daripada ter.cemar dan menyebabkan kera.cunan makanan.

Dengan ini, memastikan bahawa makanan selamat untuk di.makan oleh manusia mungkin merupakan bahagian paling penting dalam proses pen.yediaan makanan.

Ini berkisar dari ladang hingga garpu, dari ladang hingga pinggan mangkuk.

Bila sebut pasal makan, lebih lebih lagi kaum wa.nita, pastinya inginkan makanan ter.sebut memenuhi cita rasa mereka terutama ketika sedang lapar.

Namun malang bagi wanita ini ketika pesanan roti canai.nya bertukar tra.gis apabila terdapat kandungan tak ‘semenggah’ di dalamnya!.

“Ingatkan daging, rupanya mop!”

Perkongsian @yonabi di Tk.tk menunjukkan video wanita berkenaan yang mena.ngis ketika mendapati roti canai yang di makan tidak lumat apabila dikunyah berkali kali.

Alangkah terkejut nya dia ketika menarik ‘sesuatu’ yang disangka da.ging, rupanya tali mop.

“Kunyah tak lu.mat rupanya tali mop, menangis member”

Husnuzon lngatkan Dagiing

Husnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan Dagiing

“Kunyah tak lumat rupanya tali mop, menangis member…”

Tinjauan ke ruangan komen mendapati rata-rata netizen kembang tekak melihat bahan tambahan yang ada di dalam roti canai berkenaan dan masing-masing berkongsi pengalaman ngeri yang sama…

“Baru tahu ke…ni kalo orag lain, mengamuk dalam kedai.. Ko byar, dia bagi makanan mcm tu.. Weakkkk..setakot maaf x guna weiii” – Rosli

“Maka wujudlah pepatah jantan tak guna berbunyi “cari perempuan yg sanggup makan kedai mamak”. Bodoshh” – Diyana

“Tu yg dia nmpk dgn mata kasar…MKN luar ni sbnrnya yg banyak kotor…habuk asap rokok bau mulut org..n persekitaran keliling xcbersih…” – Jasmil

“aku masa dok kl dlu klw p mamak aku mmg xmakan apa2 mnum air je..sbb aku geli ,dlu pernah beli mee goreng pastu pg ulu langat nk mandi2 sana..aku boleh sakit perut..trauma nk mkn..masa balik kolej lalu blkng kedai mamak..nampak mamak cuci ikan yg da masak guna air paip ,dia nk masak lauk lain guna ikan yg sama..eeee meremang” – Hidayah

“Kedai mamak mmg pengotor…eeeeii..ada je org buat aduan pasal kebersihan diowang nie..tapi biasa r..3 hari tutup sbb dpt notis..esok tu buka balik..org still dtg juga…tak lut mat…haha” – Oraza

Husnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan DagiingHusnuzon lngatkan Dagiing

 

Punca berlakunya keadaan di sesetengah kedai makan dan warung kurang bersih termasuklah kurang kesedaran tentang kepentingan penjagaan kebersihan oleh sesetengah pemilik kedai makan.

Impaknya, pemilik pemilik kedai makan tersebut tidak akan memikirkan soal kesihatan semasa men.yediakan makanan sebaliknya mereka lebih.memberikan tumpuan kepada keuntungan dan ber sikap mate.rialistik semata-mata.

SUMBER:yonabi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Ko.men Dan Share Ya. Terima Kasih. Jom Tekan Like Pa.ge Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan ber.tanggungjawab langsung ke atas ko.men komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikon.gsikan seperti berikut.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.