Uncategorized

“Kalau itu ank aku kena balik dia amboii..” Tengking peserta kank knak undang amarah netzen

Menerusi satu perkongsian yang dikongsikan di laman Tlk tok benar benar mengejutkan semua apabila peserta dari rancangan Ceria Popstar Xtra menangis akibat ditengking oleh juri yang dikenali ramai iaitu Mas Idayu.

Sedutan dari iklan yang ditayangkan di televisyen itu membuatkan ramai memberi reaksi kepada juri tersebut agar tidak keterlaluan dalam memberikan komen kepada peserta yang hanya kanak kanak dalam rancangan tersebut.

Melalui klip yang diberikan, tengkingan Mas Idayu memuncak apabila beliau menyatakan bahawa peserta tersebut tidak mendapat arahan yang betul kerana pentas bagi rancangan tersebut merupakan pentas nyanyian dan bukan pentas tarian.

Beliau memberikan komen dengan nada yang begitu tinggi dan menyebabkan kanak kanak tersebut mengalirkan air mata dalam rancangan tersebut.

Video

 

Pelbagai reaksi diberikan dan ramai yang menegur bahawa tindakan Mas Idayu dalam mendidik peserta dalam memberikan komen tersebut melampauai batas kerana beliau memberikan komen yang begitu keras dan kasar kepada kanak kanak tersebut.

Diharapkan isu tersebut dapar diselesaikan dengan baik dan tiada pertelingkahan berlaku sepanjang rancangan tersebut dijalankan.

Antara Komen Netizen:

Kalau itu anak akau kena balik dia amboii..

Antara Komen Netizen: 

Kalau itu anak aku kena balik diaa amboii..

 

Takkan tahan lama’ – Mas Idayu

Penyanyi Mas Idayu, 50, percaya individu yang diambil sebagai penyanyi hanya kerana jumlah tontonan nyanyian di media sosial tinggi takkan bertahan lama jika bakatnya tak ke mana.

Mas Idayu tidak nafikan platform itu memang memudahkan mereka mendapat perhatian, tetapi bukan jaminan untuk mampu kekal dan pergi jauh dalam kerjaya muzik.

“Betapa mudahnya anak-anak muda sekarang ini boleh naik menerusi media sosial saja. Saya tak rasa mereka yang sekadar buat ‘cover version’ atau ‘content’ orang nak tengok, takkan kekal lama.

“Bukan semua tak bagus, ada yang bagus cuma tak ada peluang. Bagus juga kalau mereka tonjol bakat di situ barulah dapat peluang. Tapi, ada juga yang diambil kerana jumlah tontonannya tinggi tapi bakat tak ada. Yang itu, saya minta maaflah, terus-terang apa saya nampak memang tak boleh maju atau lama,” katanya.

Menurutnya, mereka yang ada bakat pula kena bijak curi peluang dan ruang untuk pastikan mendapat tempat dalam industri muzik.

“Bagi yang ada bakat, mereka perlu kenal diri mereka sebaiknya. Bakat yang ada kena ada keaslian, tak tiru siapa-siapa dan selebihnya kena pandai-pandai sendiri.

“Di zaman sekarang ini bukan senang nak naik. Mereka sebenarnya kena sedar diri, sedar ruang,” katanya.

Dalam pada itu, Mas Idayu masih menanti ‘lampu hijau’ untuk kembali terbabit dalam program dangdut berprestij, D’Academy Asia di Indonesia.

“Untuk program itu dilangsungkan semula, perlu ada peserta dari tujuh negara yang bertanding. Selagi belum cukup, program itu tak jalan,” katanya.

Sumber : MH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Leave a Reply

Your email address will not be published.