Uncategorized

“Madu Saya Buat Tak Reti Jer..” Suami TerIantar Strokk, lsteri Kedua MenyesaI Terpaksa Jaga

“ Dah kahwin dengan orang berumur.. Kena ingat mereka ni macam2 penyakit ada.. Dah nak sangat.. Jaga lah.. Isteri tua tu pun dah tawar hati dengan laki dia.. ” -netizen

Poligami antara perkataan yang agak sensitif untuk kaum wanita. Namun begitu, ada juga segelintir yang sanggup berkongsi kasih sayang dan tetap bahagia dengan kehidupan bermadu.

Ada pula yang sanggup bermadu dengan seikhlas hati dan turut berkawan baik dengan madunya sendiri.

Bermadu hanya kerana kekayaan suami

Namun begitu ada juga yang mempunyai hubungan yang hambar dengan madu mereka dan ada pula yang sanggup bermadu kerana harta kekayaan si suami.

Setiap perkahwinan akan mempunyai cabaran masing-masing termasuk mereka yang berkahwin atas dasar harta bende semata.

Menerusi satu perkongsian di laman dari group Kami Suri Rumah, seorang pengguna bernama Mai Zura berkongsi kisah seorang lelaki yang mempunyai dua orang isteri.

Isteri muda diuji apabila suami mengalami masalah strok

Kisah yang dikongsikan merupakan luahan hati seorang isteri muda yang berumur 28 tahun mengahwinan seorang lelaki berumur 55 tahun.

Tanpa diduga, isteri muda ini diuji apabila suaminya mengalami masalah strok dan tidak mampu menguruskan diri sendiri.

Wanita 28 tahun ini terkilan kerana isteri tua seolah-olah lepas tangan dan dia terpaksa akur menjaga suaminya itu

Saya 28 tahun dan suami 55 tahun

“Salam admin, saya berumur 28 tahun, baru kahwin 3 bulan dan suami umur 55 tahun.”

“Sekarang saya still kat hospital, suami kena tahan wad sbb strok. harini doc dah nak bg blk.”

Nanti saya kena jaga makan minum dan tukar pampers

“Smlm nurse dh ajar cara bg mkn gna tiub dan cara nk alih suami stiap 4 jam xbg ada luka bedsore.”

“Blk rumah nanti saya yg kna jaga dia semua. Makan minum dan tukar pampers.”

Bini tua dia dah lepas tangan

“Suami sy hny bleh buka mlut buat bunyi je. Dia ckp apa pun kmi dah xphm, tgn kaki dah xleh gerak.”

“Bini tua dia dah lps tgn, dia tu org kaya. Boleh je dia nk uph nurse jg suami dia tp sje je dia buat xreti.”

3 bulan lepas hidup saya senang je

“Kereta suami sy dia ambil, mntg2 kereta tu nama dia. Dia pindah trus duduk rmh lain. kt wad ni hr pertama je nmpk muka. Lagi 3 hr sy je hari2 tunggu.”

“3 bulan Ips hdup sy sng je xde smua ni.. tba2 sy mcm dah dpt ank sorg. makan kna suap.. pampers kna tukar.”

Serius saya rasa macam kena tipu

“Serius saya rasa mcm kna tipu, sblm kawen suami ckp dia ada kereta ada rumah besar.”

“Dah kawen saya dapat rumah kembar 2 je, yang banglo 2 biji , bini tua tak bagi sentuh.”

Kereta pun tak ada nama suami

Sementara itu, isu berkenaan turut diulas oleh Mai Zura yang turut memberikan pendapat beliau mengenai isu berkenaan.

Buat perempuan muka tak tahu malu

Kalau bini tak bantu kebuluran sekeluarga

Ada suami bergaya bawa kereta isteri 

Mungkin rumah besar atas nama isteri

Awak goda laki dia 

Rupanya selama ini semua guna duit bini

“Awak tengok kat fb lelaki tu selalu jalan-jalan holiday bawak anak bini. Eh, bestnya kalau kawin dengan dia ni. Boleh jalan-jalan obersea.”

“Nanti jangan bila dah kawin, awak gigit jari. Rupanya selama ni yang jalan-jalan tayang kat fb tu semua guna duit bini.”

“Takkan awak nak buat muka tak malu tumpang madu berjalan? Dahlah awak rampas suami dia?”

Suami nampak kemas sebab kat rumah ada isteri jaga makan pakai

“Awak tengok lelaki tu nampak kemas, segak, bergaya. Ketahuilah bahawa dia nampak kemas sebab kat rumah ada isteri yang jaga makan pakai dia.”

“Terjaga dengan baik sebab ada isteri yang baik di belakang dia, sentiasa sokong dia. Membahagiakan dia. Bersusah-senang bersama.”

Tak usah dirampas hak orang

“Setia di sisi waktu baru kawin, waktu takde apa-apa. Nanti dah kawin awak taulah rupanya dia selekeh gile. Spendot pun masuk dalam mesen basuh masih bergulung.”

“Tak usah dirampas hak orang. Cari kebahagiaan sendiri. Jangan hancurkan hati wanita yang lain.”

Jangan bina kebahagiaan atas air mata wanita lain

“Jangan bina kebahagiaan atas air mata wanita lain. Awak nak hidup senang? Usaha. Atau cari lelaki bujang yang kaya. Bukan suami orang.”

“Madu Saya Buat Tak Reti Jer..” Suami TerIantar Strokk, lsteri Kedua MenyesaI Terpaksa Jaga

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut sama-sama berkongsi pendapat dan pengalaman masing-masing.

 

Kredit:layansudah

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *