Uncategorized

Baru sahaja beli banglo mewah RM5 JUTA… Netizen pelik kemana Iqbal lama Menghilang.. Rupanya Ini berlaku..

SEJAK kebelakangan ini nama usahawan Ahmad Iqbal Zulkefli dilihat agak sepi daripada sebarang kisah kontroversi yang membuatkan dirinya sentiasa menjadi perhatian masyarakat.

‘Kehilangannya’ itu turut dirasai oleh pengikutnya sehinggakan ada yang bertanya mengapa Iqbal mendiamkan diri daripada media sosial selain berasa bosan tanpa cerita sensasi mengenainya dalam media.

 

Menjelaskan mengenai perkara itu, Iqbal berkata, ketika ini dia memang jarang aktif di media sosial kerana menguruskan hal berkaitan perpindahan ke kediaman baharu selain sibuk di pejabat dan menjaga anak angkatnya.

Iqbal baharu sahaja membeli sebuah rumah mewah di Bangsar, Kuala Lumpur.

Iqbal berkata, ketiadaannya itu juga dapat memberi peluang kepada orang lain untuk tular dan tidak hanya kisah dirinya menjadi perhatian.

“Selepas ini saya akan aktif semula… Sementara itu, saya beri ruang kepada orang lain pula viral.

Pilih rumah di kawasan elit, Iqbal Zulkefli beli banglo RM5 juta

“Kasihan media asyik tulis cerita saya sahaja. Tak dapat bayangkan macam mana perasaan mereka mahu hadap muka saya sahaja setiap masa,” katanya di Instagram Story.

Sebelum ini, Iqbal menjadi perhatian selepas mendedahkan membeli sebuah banglo mewah berharga RM5 juta yang terletak di Bangsar, Kuala Lumpur.

Iqbal akan buat kemunculan semula.

Usahawan itu memberitahu memilih lokasi itu kerana ia berhampiran dengan ibu kota Kuala Lumpur yang memudahkan urusan hariannya.

Dalam pada itu, Iqbal mengakui berasa tidak selesa apabila ada permintaan daripada pengikutnya yang mahu melihat rumah mewah itu dan hiasan dalamannya.

Kata Iqbal, dia tidak gemar berkongsi tentang rumah atau kereta di media sosial kerana merasakan ada sesetengah benda itu perlukan privasi.

“Jika aksesori tak kisah. Insya-Allah, jika ramai mahu tengok, saya tunjukkan juga nanti.

“Dah siap rumah ini, saya pun ingat nak buat makan-makan santai sedikit,” katanya yang memberitahu sudah menghabiskan RM200,000 untuk kerja-kerja ubah suai kediaman berkenaan.

Sumber Mstar

Kerana Terlalu Subur, Doktor Selalu Sarankan Iqbal Untuk Kahwin Cepat – “Doktor Risau Saya Menjadi Stres”

 

Selebriti media sosial, Iqbal Zulkefli mengakui pernah melakukan ujian kesuburan sungguhpun masih belum mendirikan rumah tangga.

Menerusi sesi soal jawab yang diadakan di Instagram, Iqbal menjelaskan yang doktor menasihatinya untuk berkahwin dengan segera kerana dia didapati terlalu subur.

“Sebelum perkahwinan (yang tak jadi) hari itu, saya sudah jumpa doktor untuk periksa kesuburan. Alhamdulillah semua baik. Malah doktor sarankan saya berkahwin cepat sebab terlalu subur.

“Sampai sekarang doktor gelakkan saya apabila berjumpa. Doktor risau saya menjadi stres. Entahlah berkahwin kan jadi stres. Tak berkahwin stres lain pula. Apapun tentang zuriat, terserah pada Allah yang beri,” katanya.

Dalam pada itu, Iqbal turut memberi gambaran secara am mengenai pemeriksaan kesuburan serta kos yang dikeluarkan bagi proses tersebut.

“Kos test kesuburan air mani lelaki RM150-RM400. Tetapi dengan doktor saya, RM50 sahaja. DM jika serius. Doktor akan periksa kuantiti, bentuk dan pergerakan sperma (sperm motility).

“Sebelum test kita perlu puasa / tidak boleh bersama sekurang-kurangnya tiga hari. Amat menyeksakan. Elakkan minum kopi dan tidur mesti cukup rehat. Doktor saya ada bagi tip untuk banyakkan kuantiti sperma. Itu rahsia tak boleh cerita di sini. Rawatan in tidak semestinya untuk orang berkahwin sahaja,” katanya lagi.

Dalam masa yang sama, Iqbal turut membidas tanggapan orang ramai yang menganggap pengambilan anak angkat hanyalah sekadar mahu membikin content.

“Ya, ada yang fikir ambil anak angkat semata untuk jadikan kontent. Mereka tidak tahu di sebalik hari-hari bagaimana saya menjaganya. Bukan senang. Tidak semua orang mampu. Sekarang apabila berbelanja, saya sudah lupa untuk beli barangan mewah saya sendiri.

“Lebih seronok belikan untuk Ziyad. Terima kasih sebab faham. Banyak yang terbuku dalam hati, orang hanya menilai,” katanya lagi.

Terdahulu, Iqbal menerusi Instagram mengumumkan yang dia kini sedang memelihara anak angkat yang diberi nama Ahmad Ziyad.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *