Uncategorized

Netizen Kata ‘baik tak payah post kalau sorok’… Lama mendiam, sekali Neelofa balas balik!

Sempena genap 6 bulan hari kelahiran Bilal, usahawan, Noor Neelofa akhirnya memberi ‘hint’ wajah comel anaknya di Instagram. Wow!

Bantal busuk Bilal

Bantal busuk favorite dia tu, tutup mata tengah tidur. Bukan tutup hidung ya. Anak ku Muhammad Bilal genap 6 bulan hari ni.

Tiada perkataan yang boleh gambarkan perasaan saya dan suami setiap kali bercakap tentang anak soleh ni. Semoga semua anak-anak kecil di luar sana juga sentiasa dalam kebaikan dan perlindungan.

Menurut Neelofa, dia dan suami berharap Bilal sentiasa dalam lindungan dan jagaan Allah.

Menerusi perkongsian foto tersebut, rata-rata netizen meluahkan rasa teruja melihat wajah Bilal meskipun Neelofa belum mendedahkan sepenuhnya rupa Bilal di khalayak ramai.

Segelintir netizen hilang sabar.

KEPUTUSAN pengacara Neelofa kekal menyembunyikan wajah anak sulungnya meskipun sudah berusia enam bulan mengundang rasa kurang senang netizen.

Segelintir mereka berpendapat Neelofa seharusnya tidak memuat naik sebarang perkongsian melibatkan anaknya, Muhammad Bilal sekiranya enggan mempamerkan wajah.

“Baik tak payah post (muat naik) kalau sorok-sorok macam ni apa maknanya?,” komen netizen.

Untitled design (22)

Komen itu ditinggalkan seorang netizen dalam perkongsian Instagram Neelofa yang menunjukkan Bilal sedang tidur di kerusi bayi.

Bagaimanapun wajah anaknya itu ditutup dengan sebuah bantal kecil berwarna kelabu.

Tampil menjawab komen netizen itu, Neelofa memberitahu dia akan menunjukkan wajah anaknya itu apabila tiba masanya.

“Biarlah saya nak post apa pun, sampai masa nanti saya akan tunjuk,” kata Neelofa.

Dalam hantaran tersebut, Neelofa turut meluahkan rasa syukur atas kelahiran anak lelakinya itu dan mendoakan kesejahteraan anak-anak lain agar sentiasa dalam perlindungan Yang Maha Esa.

Netizen mengkritik tindakan Neelofa yang gemar memuat naik gambar anaknya sambil menutup muka Muhammad Bilal.

“Anakku Muhammad Bilal genap enam bulan hari ni. Tiada perkataan yang boleh gambarkan perasaan saya dan suami setiap kali bercakap tentang anak soleh ni.

Biarlah saya nak post apa pun, sampai masa nanti saya akan tunjuk
NEELOFA
SELEBRITI

 

“Moga sentiasa dalam lindungan dan agaan Allah SWT. Semoga semua anak-anak kecil di luar sana juga sentiasa dalam kebaikan dan perlindungan Allah ya Hafidz ya Muhaimin,” tulisnya di Instagram pada Jumaat.

Neelofa dan Haris mendirikan rumah tangga pada 27 Mac tahun lalu.

[VIDEO] “Dah macam anak Arab campur Mat Saleh…” – Video Sekilas Wajah Anak Neelofa Tarik Perhatian Ramai

Pelakon dan pengacara Neelofa sering menjadi tumpuan ramai sejak mendirikan rumah tangga dengan seorang penceramah bebas iaitu Harris Ismail atau mesra dipanggil PU Riz. 

Tumpuan Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd Noor kini beralih kepada perniagaan dan juga hal rumah tangga. 

Meskipun jarang muncul di kaca televisyen, namun Neelofa tetap berkongsi perkembangan terkini melalui Instagram miliknya. 

 

Lebih – lebih lagi sejak memiliki putera sulung, Muhammad Bilal yang kini memasuki usia enam bulan lebih. 

Walaupun masih merah’siakan wajah anak terunanya, namun Neelofa tetap memuat naik perkembangan Bilal dari semasa ke semasa. 

Terbaharu, Bilal sudah mula memakan makanan lembik berasaskan buah yang dibuat sendiri oleh umminya dan ini dikongsi sendiri oleh Neelofa. 

Kemudiannya dimuat naik semula oleh peminat Neelofa menerusi aplikasi TikTok @seorangnur yang sentiasa berkongsi perkembangan terbaharu Neelofa dan Bilal. 

Menerusi perkongsian video tersebut, meskipun Neelofa meletakkan emoji di wajah anaknya, namun masih dapat lihat sekilas wajah Bilal. 

Video:

Meninjau ke ruangan komen, rata – rata warganet berpendapat wajah Bilal seperti anak orang Arab dan mat Saleh. 

Selain itu juga, ada yang berpendapat seakan – akan wajah Jebat Jayden sewaktu bayi, anak saudara Neelofa. 

Komen Netizen:

Terdahulu,Selebriti usahawan popular Neelofa mengakui dirinya agak tertek4n apabila setiap hari dih1mpit permintaan peminat yang mahu melihat putera sulungnya, Muhammad Bilal.

“Saya pun tak boleh nak cakap pada masa depan nanti bagaimana. Lagi pula dengan zaman media sosial sekarang, trend dan sebagainya, nak kata saya ada ketetapan jawapan untuk itu pun tak ada.

“Buat masa sekarang, saya nak cuba untuk tidak meletakkan anak saya di bawah ‘limelights’ itu. Rasanya ini yang terbaik. Saya juga tak menol4k, hari-hari ditanya ramai, bila nak tunjuk wajah anak dan ia membuatkan saya sedikit tertek4nlah juga,” katanya kepada Utusan.

 

Kredit foto: IG

Justeru, isteri kepada pelakon dan pendakwah muda, Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz berkata, dia sendiri tidak yakin selama mana akan berpegang kepada keputusan itu.

“Keputusan ini dibuat secara bersama dengan suami saya. ‘Mal4ngnya’, Bilal mempunyai ibu dan ayah yang terlibat dalam dunia yang sama walau arahnya berbeza. Saya di bidang seni manakala ayahnya pula lebih kepada bidang keagamaan.

“Mungkin perhatian dan keinginan orang untuk melihat dan nak tahu itu lebih. Tapi, kita cuba el4k daripada peny4kit ain sebab kita tak tahu bukan? Tapi, nak cakap saya tak buat langsung itu pun belum pasti.

“Saya pun mungkin tak cukup ku4t untuk buat amalan-amalan yang menghind4ri peny4kit tersebut, namun sedang mencuba. Tak berani janji yang diri akan jadi sempurna untuk melindungi anak daripada peny4kit ain ini.

Kredit foto: IG

“Nauzubillah, kalau terkena pada budak-budak, mak ayah yang akan pening kepala nanti. Jadi, kita ambil jalan selamat. Kalau mereka itu tidak terlib4t dengan dunia hiburan dan tidak dikenali, mungkin lebih senang,” katanya.

Anda rasa berapa lama lagi Bilal akan ‘disorok’?

sumber:cari,gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

 

Sumber : Ohbulan, Mstar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *