Uncategorized

“Aku dah agak siapa..”- Tersebar Vdeo Dikatakan Jadi Punca, Dakwa Ada Pihak Cuba Jatvhkan Noh Hujan

Sejak beberapa hari kebelakangan ini, beredar di media sosi.aI berkenaan khabar an.gin ada video dan gambar kurangS0pan vokalis kumpulan Hujan, Noh Salleh yang ‘b0cor’.

Namun begitu, sejak ber1ta tersebut diperkatakan, masih belum ada sebarang kemun.culan video-video yang didakwa oleh beberapa media dan w4rtawan h1buran terseb4r di mana-mana laman sosial sehinggalah berita pence.r4ian Noh dan Mizz Nina pula menjadi topik utama.

Padahal takde pun ‘leak’. Justeru itu, seorang pengguna Twltter telah menyuarakan ker4.guan tersebut dan membuat spe.kulasi kemun.gkinan apa yang dinyatakan adalah salah satu pr0paganda mahu menj4.tvkan im3j Noh Salleh selaku penyanyi terkenal.

Menerusi ciapan yang dibuat oleh @khairizulfadhli, dia memaklumkan andai kita menca.ri video Noh Hujan, pastinya akan keluar banyak akaun media sosial p4.lsu dengan mengatakan bahawa mereka mempunyai video ‘bocor’ tersebut.

Hakikatnya, tiada satu pun video yang dimaksudkan dan setakat ini hanya ada gambar menunjvkan f4il tersembunyi ada wajah Noh dan thumbnail video sahaja. Itu juga tidak menjel4skan h4l sebenar dan boleh ditukar-tukar.

Menerusi ciapan yang dibuat oleh @khairizulfadhli, dia memaklumkan andai kita mencari video Noh Hujan, pastinya akan keluar banyak akaun media sosial p4.lsu dengan mengatakan bahawa mereka mempunyai video ‘bocor’ tersebut.

Hakikatnya, tiada satu pun video yang dimaksudkan dan setakat ini hanya ada gambar menunjukan fail tersembunyi ada wajah Noh dan thumbnail video sahaja. Itu juga tidak menjelaskan hal sebenar dan boleh ditukar-tukar.

Jadi, dia membuat rangkuman bahawa mungkin ada pihak yang cuba untuk menjatuhkan penyanyi itu dan dibayar bagi menghebahkan khabar angin tersebut kepada media-media.

Ramai yang fikir perkara sama. Perkongsian pengguna Twltter berkenaan telah mendapat perhatian warganet dan kebanyakannya bersetuju dengan apa yang diperkataan @khairizulfadhli.

Hal ini susulan tiada langsung video yang dimaksudkan dan ini bermakna video atau gambar kurang sopan itu tidak tersebar atau mungkin memang tiada langsung.

“Tengok video YouTube banyak yg slang India pakistan”
“ada orang bayar. tak tahulah marketing stunt ke apa”
“Zaman sekarang dah boleh deepfake muka orang”

“Mungkin cubaan untuk blackmail. Buat video/gambar dia, gut untuk sebarkan dengan jumlah sekian-sekian. Bila tak dilayan depa buatlah cenggini”
“rasa geng wartawan kot g buat, mereka kan bengang bila tanya Noh, boleh”

“tkade pon video tu. tak wujud pon. ye laki sama perempuan pon sama naik mnngeletis nak tgok konek noh kononnya nak tgok betul ke tak tu noh”

Didakwa Ada Vldeo Kurang Sopan Noh Hujan, Punca Rumah Tngga Ret4k

KETIKA kecoh orang mempersendakan wartawan selepas disindir Noh dalam temu bual pada sidang media pada 13 Julai lalu, kini warganet beralih tumpuan pula kepada isu baharu yang mengaitkan vokalis Hujan itu.

Dipercayai terdapat rakaman video yang kononnya menyerupai Noh dalam aksi kurang sopan namun tidak dipastikan sama ada ia Noh atau orang lain.

Ataupun ada pihak sengaja mengada-adakan cerita sema-mata untuk menjatuhkan penyanyi itu atau mahu merosakkan rumah tangganya?

Bagaimanapun menerusi beberapa komen netizen, ada yang mendakwa tidak akan bergoyang pokok jika tiada angin yang menggoncangnya.

Selain itu kecoh juga apabila di laman sembang forum Internet yang mendakwa terdapat rakaman perbualan seseorang kononnya bagi mengaitkan kecurangan Noh terhadap isterinya.

Gambaran kisah itu seakan-akan menguatkan lagi dakwaan bukan sahaja berlaku keretakan rumah tangga mereka namun dipercayai ia juga telah berakhir.

Dalam masa sama status Mizz Nina di media sosial baru-baru ini sering berkongsi kata-kata motivasi seolah-olah menceritakan masalah dihadapinya.

Antara petikan kata-kata yang ditulis dalam Bahasa Inggeris itu bermaksud; sama seperti mengambil ubat, tiada siapa yang suka kerana pahit namun perlu diambil kerana baik untuk kita.

Tatkala ini kisah mereka sedang diperkatakan, kedua-duanya masih mengunci mulut seolah-olah tiada apa yang berlaku.

Kalau betul kau chet, wajar wartawan bertanya supaya netizen kecam cheater

Namun jelas terbayang di wajah Noh, agak kurang senang saat diajukan wartawan mengenai rumah tangganya sebaliknya dia menempelak agar pihak media lebih memberi fokus kepada kerjaya seni artis.

Bercakap kepada media dalam satu acara pada 13 Julai lalu, Noh, 37, menafikan segala khabar angin buruk tentang rumah tangganya dan menganggap pihak media sudah tertipu dengan segala gosip panas bertebaran.

“Entahlah, tiada komen… Anda semua kena tipu. Fake news,” katanya.

Noh dan Mizz Nina berkahwin pada 2 Julai 2011 dan mereka memiliki seorang anak angkat iaitu Musa.

Sumber: Mstar dan metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *