Uncategorized

“Kesian Tengok Muka Menahan Malu..” – Netizen Simp4ti Kak Long 7E Diperlakukan Seperti ini.

Kak Long 7E pernah menjadi bualan hangat orang ramai dahulu akibat menampilkan perbuatan kurang ajar menegur staf kedai serbaneka 7 Eleven.

Video tular berdurasi 21 saat itu telah menimbulkan pelbagai reaksi netizen yag meluahkan rasa kesal dan simpati apabila melihat Kak Long 7E diperlakukan seperti lembu.

Alif Syukri seakan menarik Kak Long 7E yang ‘ditunggang’ (diduduk) oleh Baby Shima seperti gaya menaiki lembu atau kuda.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen berkata mereka seakan nampak perit Kak Long 7E dalam mencari rezeki untuk menampung kehidupan seharian.

Ada juga segelintir daripada mereka yang mengakui sebelum ini ‘meluat’ dengan Kak Long 7E namun mereka tidak sanggup melihat keadannya diperlakukan seperti itu.

Namun begitu, ada juga sesetengah daripada mereka yang membidas komen simpati orang ramai dengan berkata Kak Long 7E diberi pilihan sama ada untuk menolak mahupun menerima tawaran daripada Aliff Syukri.

Video

Video

 

Semasa artikel ini ditulis, video tersebut telah meraih sebanyak lebih 200,000 tontonan, 600 komen dan 3,000 tanda suka.

Terdahulu, Usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri tampil membuat permohonan maaf kepada semua orang terutama ahli keluarganya yang terpaksa menanggung malu kerana perbuatannya itu.

Menerusi video yang dimuat naik di laman Instagram miliknya, Aliff dilihat menangis teresak-esak sambil memohon kemaafan atas kekhilafan yang telah dilakukannya sepanjang aktif di media sosial.

Aliff berkata, dengan teguran yang diberikan oleh ibunya, Rozita Ibrahim baru-baru ini yang mendoakannya menutup media sosial membuatkan dirinya mengambil keputusan untuk mengundur diri.

“Kepada semua, saya nak mohon kemaafan dan kekhilafan selama saya berada di media sosial ini. Saya minta maaf banyak-banyak dari hujung rambut sampai hujung kaki terutama mak dan isteri saya. Saya minta maaf banyak-banyak. Saya undur diri.”ujarnya.

Aliff berkata, dia nekad untuk meninggalkan dunia media sosial demi ibu tercinta, isteri dan anak-anak. Namun, sekiranya orang ramai bertemu dengannya di luar, jangan segan silu untuk menegurnya.

Tambahnya lagi, dugaan pada kali ini adalah lebih berat jika hendak dibandingkan dengan sebelum ini. Dalam pada itu, usahawan berusia 35 tahun tersebut turut mendoakan orang ramai berbahagia dan tenang dengan apa yang mereka lakukan.

“Demi mak saya, bini saya, anak-anak saya, saya tak nak main media sosial dah. Saya minta maaf banyak-banyak. Terima kasih atas sokongan semua kepada saya. Sesungguhnya ini dugaan paling berat buat saya. Doakan yang terbaik buat perniagaan saya.”ujarnya lagi.’

Pada masa sama, Aliff mengakui laman Instagram adalah permainan yang terindah buat dirinya lebih-lebih lagi hendak mendapatkan ramai kawan-kawan seperti pengikutnya.

“Selamat tinggal Instagram. Awak adalah permainan yang terindah buat saya. Bukan senang saya nak berpisah dengan awak dan nak ada kawan banyak seperti ini. Saya akan rindu momen dan memiliki 4.3 juta kawan dan semua media sosial saya termasuk Facebook dan TikTok yang berjuta-juta.

“Saya hanyalah insan kerdil yang banyak dosa. Saya sebenarnya ada sakit mental dan dah tak tahan. Dari kosong sampai ke tahap ini, saya redha dan ikhlaskan demi kebaikan semua. Doakan yang terbaik buat saya.”tulisnya di ruangan kapsyen.

Ini yang terjadi kepada akaun media sosial Aliff Syukri

Tidak lama selepas Aliff Syukri memuat naik video permohonan maaf dia, didapati segala gambar dan video di dalam akaun instagram telah dipadam.

Yang tinggal cuma gambar tentang produk beliau sahaja. Gambar profile turut dipadam.

 

“M4tikan Aku Dengan Tenang & Beriman” – Aliff Syukri

Susulan video kontroversinya menari ghairah bersama Baby Shima dikecam teruk, Datuk Seri Aliff Syukri memaklumkan akan mengundurkan diri dari media sosial.

Selepas memuat naik video tersebut, perkongsian Aliff mengejutkan ramai apabila memuat naik gambar ubat dengan kapsyen, “M4tikan aku dengan tenang dan beriman”.

Perkongsian Aliff itu sekaligus menimbulkan kerisauan mengenai keadaan usahawan itu serta meminta supaya beristighfar.

Tidak kurang juga, ada yang tertanya-tanya adakah gambar itu merupakan mesej untuk dia membunuh diri.

Bagaimanapun, ada segelintir netizen mengatakan itu hanyalah drama semata-mata untuk meraih simpati daripada orang ramai. Difahamkan, perkongsian itu telah pun dipadam beberapa minit dimuat naik.

Selepas memuat naik video tersebut, perkongsian Aliff mengejutkan ramai apabila memuat naik gambar ubat dengan kapsyen, “M4tikan aku dengan tenang dan beriman”.

Perkongsian Aliff itu sekaligus menimbulkan kerisauan mengenai keadaan usahawan itu serta meminta supaya beristighfar.

Tidak kurang juga, ada yang tertanya-tanya adakah gambar itu merupakan mesej untuk dia membvvnuh diri.

Bagaimanapun, ada segelintir netizen mengatakan itu hanyalah drama semata-mata untuk meraih simpati daripada orang ramai. Difahamkan, perkongsian itu telah pun dipadam beberapa minit dimuat naik.

Seorang netizan tampil mendedahkan gambar pil yang di muat naik oleh Aliff Syukri tersebut merupakan gambar ubat milik beliau yang di kongsi pada tahun 2020

Pulak dah! Kejadahnyaaaa

Kredit: NaufalAntezem

Sumber: Instagram @aliffsyukriterlajaklaris

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut

Leave a Reply

Your email address will not be published.