Uncategorized

Didakwa Tak Datang Majlis Filem Baru Sebab Kontr0versi Anak, Jawapan Kazar Buat Ramai Simp4ti Pada Beliau

Ketiadaan pelakon Kazar Saisi pada Malam Gala Filem Abang Long Fadil 3 terbitan Skop Productions yang berlangsung, semalam, menimbulkan persoalan.

Apatah lagi ketika ini isu anaknya dikenali sebagai Ira Kazar yang didakwa mengganggu rumah tangga pelakon Puteri Sarah dan suaminya juga pengarah Syamsul Yusof masih hangat diperkatakan.

Ini penjelasan Kazar tentang ketiadaannya

Sementara itu, Kazar, 63, atau nama sebenarnya Kazaruddin Saisi berkata, filem itu lebih penting daripada dirinya.

” Saya tak hadir agar media boleh tumpukan pada filem Abang Long Fadil 3. Filem itu lebih penting daripada saya,” katanya.

Ditanya sama ada dia mendapat jemputan bagi menghadiri acara itu, Kazar berkata dia dijemput oleh pihak Astro Shaw.

Antara komen2 netizen

Rasanya APA kazar wat 2 terbk Demi nk tgk filem berjaya dia tk hadir takut2 klu dia hadir wartawan fokus pd ank dia pulak. Kite fikir yg bk2 jer.

Terbaik lah kehidupan mesti
di teruskan dugaan sileh berganti
apa pun moga di permudahkan segala nya.ibarat tarik rambut dlm tepong.
rambut tak putus.tepong tak berselerak
renungkan lah

Orang profesional takkan campur adukkan masalah peribadi dengan urusan kerja

Dia sayang anak dia tu…semua bersebab.
Matang dalam tindakan…

Terdahulu,“Mereka saja tahu..” itu kata2 pelakon Kazar tentang kontroversi yg melibatkan anaknya

“Tak yah lah, tak ada apa nak komen,” kata pelakon Kazar juga bapa kepada wanita dikenali sebagai Ira Kazar yang didakwa mengganggu rumah tangga pasangan pelakon Puteri Sarah dan Syamsul Yusof sejak empat tahun lalu.

Kazar, 63, atau nama sebenarnya Kazaruddin Saisi ketika dihubungi berkata apa berlaku hanya mereka saja yang tahu.

“Susahlah nak cakap. Mereka saja tahu apa berlaku. Apa saya tahu, perkara ini kecoh diperkatakan baru-baru ini.

“Cuma, saya tak tahu nak komen macam mana. Saya juga kena jaga hati semua pihak apatah lagi di bulan Ramadan ini,” katanya kepada Harian Metro.

Sebelum ini, akhbar ini melaporkan Ira Kazar akan ditah4n Pejabat Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi).

Menurut sumber HarianMetro, tndakan itu dibuat selepas Ira dipanggil bagi membantu siasatan berhubung tndakan sa-man yang difailkan Puteri Sarah di Mhkamah Sesyen Kuala Lumpur dan dua aduan di pejabat agama terhadap wanita itu pada 18 Ogos lalu.

Ira Kazar disiasat berdasarkan Seksyen 38 Akta KsaIahan Jnayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997.

Sksyen berkenaan berkaitan mengha-sut suami atau isteri supaya bercrai atau mengabaikan kewajipan.

Ia membabitkan mana-mana orang yang mengha-sut, memaksa atau memujuk mana-mana orang lelaki atau orang perempuan supaya bercrai atau mengabaikan kewajipan dan tanggungjawabnya sebagai suami atau isteri adalah melakukan suatu ksaIahan.

Jika disab1tkan boleh diden-da tidak melebihi lima ribu ringgit atau dipenj4rakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya.

Pengarah filem ALF3, Syafiq Yusof, memaklumkan pihaknya telah memberi jemputan tetapi Kazar memilih untuk tidak hadir bagi mengelakkan kontroversi.

“Secara peribadi, kami melayangkan undangan kepada dia.

Tak nak cetus kontroversi

Tapi bagi saya, dia baik hatilah sebab dia cakap dia tak nak timbulkan apa-apa kontroversi.

Jadi, itu terpulang kepada dia tapi kami sudah menjemput Kazar,” ujarnya.

Tambah anak kepada Datuk Yusof Haslam ini, dia memilih Kazar bagi menjayakan watak dalam filem ALF3 kerana dia masih aktif dalam industri dan kesesuaian karakter.

“Ketika penggambaran dijalankan, ia berlaku pada tahun 2019. Belum ada kontroversi ketika itu. Dia memberikan lakonan yang baik dan sangat profesional.

“Saya beri tawaran kepda Kazar kerana saya mahu pelakon veteran yang mempunyai elemen komedi dan boleh melakukan aksi pertarungan.

Kazar ada ciri-ciri terbabit dan dia masih aktif dalam industri, sebab itu saya pilih dia,” katanya lagi.

Syafiq turut menegaskan bahawa dia tidak janggal untuk bekerjasama dengan Kazar kerana dia tak mempunyai sebarang masalah dengan pelakon itu.

“Saya dengan dia tak ada sebarang masalah. Mengenai kontroversi terbabit, saya tak tahu apa-apa tetapi kerja adalah kerja.

“Saya tak tinggal sama dengan abang saya (Syamsul Yusof) jadi saya tak tahu apa yang terjadi,” ujarnya.

Terdahulu, Penerbit filem, Datuk Yusof Haslam, 68, berkata, pihaknya bersama rakan kerjasama untuk filem itu, Astro Shaw sudah menjemput semua pelakon yang terbabit.

“Saya cakap terus terang, saya profesional, kita jemput. Saya cakap saya profesional, begitu juga isteri saya cakap perkara sama. Astro ada buat jemputan, begitu juga pihak Skop Productions.

Kita tak pernah kata kita takkan jemput, saya takkan cakap macam itu,” katanya kepada Harian Metro. Yusof yang ditemui selepas tayangan filem Abang Long Fadil 3 berkata, apa yang berlaku adalah membabitkan hal peribadi.

“Saya kalau jumpa Kazar tak ada bermasam muka. Bagi saya itu hal anak dia.

Datuk Rosyam ada cakap saya kena jumpa dia, saya tanya kenapa nak kena jumpa. Tak ada pasal, itu hal peribadi,” katanya.

Sumber:bh

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published.