Uncategorized

Bermula di Gunung Jerai, gadis dakwa dirinya kembar ular emas! Sering gurau dalam mimpi, lepas bangun ada kesan gigitan

SEORANG gadis meraih perhatian netizen selepas menda.kwa kembarnya merupakan seekor ular berwarna emas.

Kedengaran tidak masuk akal, namun Puteri Syza berkata situasi dianggap aneh itu bukanlah keja.dian pertama yang berlaku dalam keturunannya.

Asal-usul kembar

“Okey since ramai tertanya-tanya macam mana kembar tu boleh jadi ular? Macam mana kenal dia apa semua… dulu moyang belah ayah Puteri, dia beranak anak kembar. Seorang keluar manusia, seorang lagi keluar ular.

“Yang manusia tu ada je duduk dengan dia tapi kembar ular tu duduk alam lain. Daripada apa yang diceritakan, ular tu akan datang kat ibu dia hanya untuk menyusu saja. Tapi tu cerita moyang Puteri la,” ujarnya memulakan bicara.

puteri3

Kisah Puteri tular selepas dia berkongsi mengenainya menerusi TikTok.

Bercerita lanjut, Puteri berkata kisah ‘kembarnya’ pula berbeza yang mana dia mula melihat kehadiran seekor ular besar ketika mereka sekeluarga berkunjung ke Gunung Jerai, Kedah sewaktu dia berumur 2 tahun.

“Pasti ramai tertanya apa kaitan ular tu dengan Puteri. Okay masa kecil dulu, ayah Puteri ada cerita. Puteri pun tak ingat, umur dalam 2 ke 3 tahun. Masa kecil family bawa Puteri naik Gunung Jerai.

“Kami saja-saja naik atas. Masa perjalanan naik ke atas, ayah beritahu umi (ibu Puteri) bahawa Puteri nampak sesuatu. Nampak ular besar ikut kami, tapi orang lain tak nampak. Cuma Puteri yang nampak,” ujarnya lagi.

Bergurau dengan kembar

Sejak peristiwa itu, Puteri menda.kwa dia sering didatangi mimpi ular, malah dia juga secara semula jadi mula meminati haiwan berbah.aya itu yang biasanya digeruni ramai orang.

“Bermula di situ, Puteri selalu sangat mimpi ular emas. Lepas tu Puteri minat sangat dengan ular, tak tahu kenapa. Yang paling best, setiap kali mimpi, kadang-kadang mimpi tengah melawak dengan ular emas.

“Dia melawak, dia gi.git Puteri. Bangun (tidur) tu mesti ada kesan. Masa tengah bergurau dalam mimpi, dia gi.git kat lengan tapi Puteri tak anggap apa-apa la, mainan tidur saja.

“Tapi terke.jut masa mandi sebab baru perasan dekat tempat dia gigit memang ada kesan. Ular kan ada dua taring. Memang ada kesan kat lengan. Tapi tak sa.kit pun,” cerita gadis itu.

Kelebihan yang dikurniakan Allah

Menurut Puteri lagi, dia tidak memaksa sesiapa untuk mempercayai kisah itu, malah dia sendiri pernah pergi berubat untuk mengetahui apa sebenarnya yang berlaku atas dirinya.

“Ramai tanya tak pergi berubat ke? Tak takut ke kalau benda tu sihir ke apa… Puteri ada pergi berubat. Mereka kata memang tak ada apa-apa, cumanya mereka kata ni mungkin kelebihan Allah nak bagi kat Puteri.

puteri2

Puteri juga sering bermimpi mengenai ular itu.

“Sebab selalunya kalau nak jadi something, mesti Puteri akan dapat mimpi. Contohnya ada benda bu.ruk nak jadi dekat family, memang akan dapat dalam mimpi dulu. Dia bagi tanda-tanda dulu.

Belum tiba masa untuk jumpa

“Tapi Puteri cerita tak suruh pun percaya. Kalau nak percaya, percaya… Tak nak percaya pun tak apa. Memang dah lama, dah 18 tahun. Puteri pun ada pergi berubat dekat family sendiri belah ayah.

“Mereka kata benda tu ada wujud, cumanya Puteri tak nampak sebab dia duduk alam lain. Kecuali hijab mata terbuka baru akan nampak semua termasuk dengan dia.

“Dia tak berdamping dengan Puteri, cuma dia kembar dan kawan Puteri saja. Tapi dalam masa sama, kadang tu ada la dia protect Puteri. Ular tu memang wujud, tapi belum sampai masa lagi untuk Puteri jumpa dengan dia.

“Seriously kalau dia wujud dia cantik sangat. Warna emas, mata hijau, dia besar dan panjang. Cuma ustaz cakap kat Puteri, kalau kita nak sesuatu yang baik, kita kena jaga sembahyang, jaga hubungan dengan Allah, baik dengan orang,” ujarnya lagi.

Setakat ini, Puteri turut berkongsi beberapa video mengenai kisah kembarnya itu sehingga meraih lebih sejuta tontonan di TikT0k.

Sumber : m star

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Untuk Komen Dan Share Banyak² Ya.. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Leave a Reply

Your email address will not be published.