Uncategorized

‘kesian dekat Tomok..’ Nyanyian Nuha Bahrin Tarik Perhatian Ramai Sampai Tomok Turut Terkena Tempias

P0t0ngan vide0 ketika penyanyi Nuha.Bahrin menyertai pertandingan V0kal Mania dimuat naik oleh n3tizen di TkT0k. Perkara itu sekaligus membuka ruang beberapa pengguna platf0rm m3dia s0sial itu untuk kembali bercakap tentang vokal Nuha semasa di pentas per tandingan berkenaan.

Dalam vide0 tersebut, Nuha berduet bersama T0m0k mempersembah.kan lagu Di Matamu nyanyian asal Sufian Suhaimi.

Tegvran Manja

Berdasarkan tinjauan, beberapa n3tizen kelihatan seperti memberi ‘tegvran manja’ ten.tang cara nyanyian Nuha, malah ada yang merasakan Tomok seolah olah keliru selepas cuba mengejar ‘t0ne’ nyanyian penyanyi muda itu.

VIDE0

“Kalau macam ni, nyanyi je lah lagu Den.yut Jantung sampai bila-bila.

“Kalau dengar betul-betul, T0m0k nak kejar balik t0ne Nuha tu Tomok jadi macam keliru dah.

“Dia ni kan lama aku pendam.Dia cuba jadi Christina.Agvilera tapi tu lah, panjang cerita.nya,” antara yang dilontarkan n3tizen.

Bagai mana pun, Murai.MY percaya setiap orang mempunyai cara nyanyian ter.sendiri. Kematangan dalam teknik nyanyian juga boleh dipertingkat.kan seiring pengalaman dan usia dalam industri hiburan.

Nuha kini ternyata svkses dengan pelancaran lagu Casablanca ber.sama Naufal Azrin yang diterima baik bukan sahaja di Malaysia, malah negara negara luar.

Dulu Terkucil Hingga Jadi Bahan Ejekan, Kini Nuha Bahrin Bangga Lagunya Menjadi Siulan

Sewaktu menyertai program realiti Vokal Mania pada 2020, vokal nyanyian Nuha Bahrin pernah terkucil sehinggakan dia dipersenda dan menjadi bahan ejekan umum.

Namun kini setelah dua tahun berlalu, Nuha yang tampil mempertaruhkan lagu duet, Casablanca bersama rakan artis, Naufal Azrin tak menyangka, lagu nyanyiannya itu tidak lekang disiulkan peminat muzik tempatan.

Nuha atau nama sebenar Nuha Sakina Saiful Bahrin mengakui, komen-komen lampau yang diterimanya pernah meninggalkan kesan mendalam terhadap dirinya sementelah gagal menyampaikan lagu Kekasih Awal Dan Akhir dengan baik.

 

Masa latihan semuanya okay saja” - Nuha Bahrin akui rosakkan lagu Datuk Jamal Abdillah - The News Malaysia

Nuha dikecam hebat kerana menyanyikan lagu Kekasih Awal Dan Akhir di Vokal Mania

Pun begitu setiap kritikan diambil sebagai pembakar semangat bagi meneruskan aktiviti nyanyian yang diminatinya sekian lama.

“Saya bangkit semula setelah berjaya dapatkan sokongan daripada orang sekeliling termasuklah para peminat dan pengikut di media sosial.

“Kata-kata positif yang dilemparkan memang banyak membantu saya untuk kembali berdiri pada hari ini,” ujarnya.

Casablanca mengisahkan tentang perasaan jatuh cinta kali pertama dan Casablanca bermaksud rumah putih yang menggambarkan putih, suci dan perasaan cinta yang dikaitkan dengan sebuah tempat.

Lagu Casablanca digilai ramai nyanyian daripada Nuha Bahrin dan Naufal Azrin.

Ketika ditanya sebab dirinya memilih konsep terbabit, Nuha mengakui lagu Arab mempunyai keunikan dan sedap untuk didengar.

Nuha juga mendedahkan dia membesar dengan lagu-lagu genre terbabit dan perkara itu menjadi pemangkin minatnya terhadap lagu Arab mula berkembang.

“Saya daripada kecil mendengar lagu Arab a lot with my mom. Bermula daripada situ, I develop interest towards Arabic music,” katanya.

Perancangan Nuha pada masa akan datang adalah untuk meneroka lebih banyak genre lagu yang berbeza seperti R&B, balada dan banyak lagi. – BOOM!

Sumber :  https://himpunanceritalawak.com/

SUMBER:MURAi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *