Uncategorized

“Kalau Dia B0tak Sekali Pun, Saya Sendiri Pernah..” –Luah Kak Rara

Pelakon dan penyampai radio Sharifah Shahirah menyifatkan adiknya, Sharifah Sakinah sebagai individu yang suka mencuri perhatian.

Sebagai kakak, Shahirah yang mersa disapa Shiera, 47, tidak mengambil ia sebagai suatu hal yang serius kerana dia lebih mengenali adik sendiri.

“Saya rasa dalam yang kritik, ada juga yang suka dengan personalitinya. Dia pula suka ‘buat onar’ kemudian dia akan mediamkan diri dan tidur.

“Orang-orang begini kadang, ada juga akan rasa marah kalau tidak dipeduli (netizen). Jadi kalau dia rasa senyap, dia mesti akan buat sesuatu untuk diambil peduli orang.

“Rasa rasa macam ‘attention seeker’. Ada orang yang begitu. Macam… tak kisah ada orang suka atau tidak, tapi dia memang suka diberikan perhatian juga,” katanya kepada MH.

Shiera yang sinonim menerusi rama Mat Despatch suatu ketika dahulu ini berkata demikian ketika ditemui di siri Jelajah 90 Suria Memang Cantik Kak Ell yang berlangsung di Paradigm Mall, Johor Bahru, pada Sabtu.

Shiera bagaimanapun tidak menafikan adiknya sebagai anak yang baik terutamanya dalam hal melibatkan keluarga.

“Saya tidak menafikan Sakinah ialah anak yang cukup baik. Rezekinya pun murah kerana dia turut jaga mak, keluarga. Dia dulu yang akan berikan mak duit, bukan adik-beradik lain.

“Saya tidaklah terasa kerana saya kenal dia. Saya pun tak kisah orang nak kata apa, saya tidak mahu balas pun (kritikan). Kalau di ruangan komen di media sosial misalnya, saya boleh berborak dengan Sakinah.

“Katalah kalau dia botak sekali pun, saya sendiri pernah warnakan rambut warna merah, pernah juga hampir botak.

“Jadi kita fahamlah… pengakhirannya juga bukan kita yang akan adili, tetapi Allah SWT. Dia pun bukan mencuri, sakitkan hati orang dan sebaginya,” katanya lagi.

Dakwaan adik sudah bercer4i, Shiera sudah telefon minta kepastian,Tak sangka macam ni pula jawapan yang dia dapat

PELAKON Sharifah Sakinah meminta ahli keluarga tidak mencampuri urusan rumah tangganya selepas memberi bayangan perkahwinan dengan jejaka berasal dari Sweden iaitu Miachael Hensen sedang dilanda masalah.

Jawapan itu diberikan kepada kakaknya, Sharifah Shahirah ketika penyampai radio Suria FM itu menghubungi Sakinah bagi mendapatkan kepastian berhubung kenyataan dibuat aktres itu di Instagram miliknya pada malam Khamis.

Shahirah atau Shiera berkata, dia sendiri tidak mengetahui tentang situasi sebenar rumah tangga Sakinah dan hanya mengetahui tentang status dibuat adiknya itu selepas dimaklumkan oleh salah seorang anaknya.

“Saya memang tak tengok posting dia di Instagram, saya dapat tahu pun apabila anak tunjuk pada saya dan terfikir onar apa pula yang dibuatnya kali ini.

Sakinah mencetuskan tanda tanya tentang hubungannya dengan suami, Michael Hensen.

“Saya ada menghubungi Sakinah bagi mendapatkan kepastian tapi dia minta keluarga jangan masuk campur.

“Sakinah cuma cakap, what happened in the net stay in the internet… saya pun tak tahu apa gimik dia kali ini,” katanya kepada mStar.

Menerusi hantaran di Instagram, Sakinah atau Sharifah Nurul Sakinah Syed Abu Bakar Al-Khaired, 33, mencetuskan tanda tanya memberitahu dia dan Michael mempunyai banyak perbezaan sehingga membuatkan mereka tidak lagi sesuai menjadi pasangan.

“Kami berbeza pendapat, kepercayaan, prespektif dan ideologi, disebabkan itu kami tidak boleh menjadi pasangan lagi. Tamat,” katanya.

Dalam pada itu, Shiera berkata, dia bukan individu sesuai untuk memberi sebarang pengesahan berhubung isu rumah tangga adiknya itu sebaliknya meminta Sakinah sendiri meletakkan noktah tentang perkara yang dia mulakan.

Kata Shiera, pihak keluarga juga berada dalam keadaan tenang apabila mendapat perkhabaran tersebut dan membiarkan Sakinah menyelesaikan sendiri semua masalahnya.

“Keluarga semua pun tenang sahaja dengar spekulasi terbaharu ini, biarlah orang nak buat spekulasi apa pun. Ada orang ambil peduli ke?

“Biarlah dia sendiri yang mengesahkan tentang perkara itu dan ia bukan kerja saya,” ujarnya.

Sementara itu, Shiera mengesahkan Sakinah berada di Malaysia dan akan bertemu dengan adiknya itu pada Ahad ini.

Pasangan ini mendirikan rumah tangga sekitar Februari lalu.

Untuk rekod, Sakinah dan Michael, 42, mengumumkan sudah mendirikan rumah tangga sekitar Februari lalu.

Sakinah sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan juruterbang, Aliff Adha pada 2015 namun bercerai pada Mei 2020.

Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Anais Adha yang kini berusia lima tahun.

Manakala Michael juga mempunyai dua cahaya mata hasil perkahwinan terdahulu.

Video

Sumber Mstar.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Jangan lupa like di bawah atau follow page kami. Terima Kasih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *